Nokia n8 vs iphone 4

• **josty**

ja de griepepidimie is niet het enige dat heerst B)

• oneeye67

:)-D

• Lemco

Hey Miros,

Jah zeker die nieuwe toestellen lonken ook erg. Maar je krijgt geen spijt van de N8, want de 12 megapixel camera, HD Video opname, 16 GB Harde schijf, plus uitbreiding en Micro SD kaartjes ondersteunend tot 32 GB, in totaal een Nokia N8 met maarliefst 48 GB. Gratis navigatie tot je beschikking met loop en rij navigatie, en meer dan 70 voor geprogrammeerde landen. En toevoegen kan ook nog, Hier en Nu, das een ideale optie dat de N8 in jou omgeving zoekt wat er te doen is, op gebied van restaurants, bioscopen, hotels, en meer. De snelheid van de N8 en de E7, er zitten in beide toestellen een AMR 11 Processor in met een klokfrequentie van 680 MHz. 1200 milliampère batterij die niet te verwisselen valt. De N8 heeft de accu in het toestel gebouwd, om nog steviger aan te voelen, alleen om de 2 schroefjes los te halen is hij eruit te halen. Mocht de N8 eens vastlopen, dan is het een kwestie de aan/uit toets ongeveer 6 tot 10 seconden ingedrukt te houden. Daarna zal het toestel 3x trillen en dan is het gewoon uit en kun je hem weer aanzetten en gewoon weer gebruiken. Er ziet zoveel op de N8 dat het onbeschrijfelijk is. Wat die iPhone betreft en zijn vreemde SIM kaart, dat heet een Micro-SIM kaart. Net als de iPad 3G/Wifi. De iPhone 5 zal een doorontwikkelde iPhone 4 zijn, zoals de antenneprobleem en andere kleine verbeteringen. Aan het uiterlijk zal er relatief weinig tot niets veranderen puur de prestaties worden verbeterd meer niet.

Wat zijn de Min en pluspunten van de N8. tekstinvoer, en gebruiksgemak, maar dat laatste is puur omdat er zoveel instellingen zijn. de pluspunten zijn: Beeldscherm, camera, vormgeving en gratis navigatie. Tijdens de review van de N8 werk dit over het beeldscherm gesproken,

Nokia heeft bij de N8 gebruik gemaakt van een kraakhelder AMOLED beeldscherm met een resolutie van 640 x 360 pixels, ook wel bekend als nHD-resolutie. Hoewel de N8 nog niet is voorzien van Nokia's nieuwe ClearBlack Display-techniek, zijn we onder de indruk van de prestaties van het scherm. Een vergelijking met Samsung's Super-AMOLED techniek ligt voor de hand. We zagen al eerder in het nieuws een vergelijking tussen beide, maar in de praktijk is het ook duidelijk; Nokia's N8 is veruit het beste wat we tot nu toe gezien hebben. Zelfs in vergelijking met de Samsung Galaxy S wint de N8 het. Dit is misschien wel het fijnste scherm wat we ooit gezien hebben op een telefoon. Kleuren zijn levendig en realistisch, het contrast is fenomenaal en de kijkhoek is onwerkelijk groot. De iPhone 4 mag dan wel een hogere resolutie hebben, doe ons toch maar een N8.

Wat ook opvalt aan de N8 is de kwaliteit van het touchscreen. Dit is Nokia's beste touchscreen-telefoon ooit. Het toestel reageert nagenoeg foutloos op aanrakingen. Willen andere touchscreens nog wel eens stroef aanvoelen, het scherm van de N8 scrolt in een vloeiende en gladde beweging. Vingerafdrukken veeg je er weliswaar niet zo makkelijk af zoals bij een iPhone met z'n oleophobic coating, maar dan maar tweemaal vegen.

De N8 beschikt over bewegingsherkenning zodat het scherm automatisch kan kantelen. Er zit echter een kleine vertraging in wanneer dit gebeurd, maar dat is volgens Nokia met opzet gebeurd om onbedoeld kantelen te voorkomen.

Ik weet niet of de E7 ClearBlack techniek heeft op zijn beeldscherm maar de Nokia C6-01 heeft dat wel. Wat is ClearBlack dat is dat het scherm met zonlicht uitstekend te lezen valt en dat zwarte gedeelten nog zwarter worden. Veel helderder.

Nokia heeft ook een foto gespot net de N9 een Nokia N8 met QWERTY toetsenbord, en dat niet te verwarren met de E7 maar een Nseries toestel met voorwaardig QWERTY toetsenbord, en volgens de geruchten zal het toestel een 1.2 GHz kokfrequentie hebben. Maar de N9 is wel eens vaker in beeld gebracht en over gesproken. Sinds de komst van de N8 is dit ook tevens het nieuwe familiegezicht wat Nokia wil uitstralen. Net zoals de E7 en de N9. Nee ik zal het mooi bij de N8 houden.

De N8 is puur in de markt gezet voor fotografie, en film. De E7 voor het zakelijke gebeuren, dus een mobiel kantoor, maar ook dat toestel heeft een HD opname, 4.0 inch capacsitief touchscreen en QWERTY toetsen bord eronder en 8 megapixel camera. De N9 geen idee, Maar de N8 en E7 draaien allebei op het Symbian ^3 OS, de N9 op MeeGo OS, een samenwerking met Intel, op het Linux gebaseerde software.

Laat een reactie achter als je de N8hebt en er enige tijd hebben getest. En laten merken of het inderdaad de moeite waard is.

Groetjes Lemco

• oneeye67

Hoi Lemco,

Dank je voor de vele nuttige info, moet nog wachten tot 1.feb. maar zal zeer zeker een revieuw neertikken als ik hem heb :D

Gisteren mail gehad van de PDA shop helaas niet in blauw verkrijgbaar bij hun, zal dus waarschijnlijk de dark-grey worden !

Grtzz, Miros

• Lemco

Hey Miros,

Dat kan wel kloppen dat de blauwe versie niet overal verkrijgbaar is, omdat net als de oranje N8 exclusief is. Alleen Dark Grey, White Silver en Lemon Green is normaal verkrijgbaar. En om bij Nokia Shop een N8 te bestellen weet ik niet, daar kun je die toestellen ook alleen maar betalen via MasterCard, Visa Card of American Express betalen. Maar tegenwoordig betaald iedereen via iDeal, dus vreemd dat Nokia Nederland dat niet doet. Maar ikzelf heb de Dark Grey ook, en die vind ik persoonlijk wel mooi, dan schieten die chroom deeltjes er ook uit. Maar vooral nog de Blauwe en Oranje N8 zijn exclusief. Voor de rest een beest van een multimedia toestel in een sexy jasje met een goede camera met krachtige xenon flitser en HD opname. Ik ben de enige bezitter op mijn werk met de N8, en er zijn al een collega die hem ook al mooi vind. En in het straatbeeld ook al diverse mensen gezien die de N8 hebben. En alleen maar Dark Grey.

Greetz Lemco

• oneeye67

Hoi Lemco,

Via gsmweb.nl kan ik hem in t blauw verkrijgen, maar ga liever naar de PDAshop, kan ik hem gelijk meekrijgen namelijk :D

Denk idd dat het de dark-grey word dan.

Vraagje, niet elke Nokia heeft dat. Profielen wijzigen kan t op de N8 via tijdklok? Op me E71 kan dat namelijk niet.

Mvg, Miros

• Lemco

Hey Miros,

Nee helaas op de N8 kun je profielen niet via tijdklok automatisch aanpassen. Ik kan me niet echt een Nokia noemen die dat wel kon. Niet in mijn belevenis althans. Aan de ene kant wel een nobel idee, aan de andere kant is het wel zo van als een vergadering uit kan lopen zit je aan tijd verbonden. Ik weet wat je bedoeld. Als je bijv. om 9.00 een vergadering hebt dan hoef je het toestel niet telkens op een ander profiel te zetten, maar dat het toestel automatisch door jouw ingestelde tijd naar stil of vergadering overgaat. Maar voor als nog de N8 heeft die feature niet.

Groetjes Lemco

• oneeye67

Hoi Lemco,

Jammer maar is niet anders, heb in de auto 2 nokia's die dat wel hebben ( nu geen zin om naar de auto te lopen haha)….

Is meer omdat ik meestal snachts werk en overdags slaap, dat ik hem op stil zet en om bv 16.00 uur weer op normaal automatisch springt.

Wil dat nog wel is vergeten en dan is me vrouw boos dat ze me niet kan bereiken en uiteindelijk om me werk foon belt :D

Maar neemt niet weg dat ik alsnog voor de N8 ga :)-D

Grtzz, Miros

• oneeye67

Lemco >:D<

Net ff in de Media Markt wezen spelen met de N8,

Je kan dus wel de profielen tijdelijk instellen B)-

Me dus helemaal happy………… :D

• Lemco

Hey Miros,

Op die manier, ja dan is het inderdaat jammer. Maar idd dat neemt niet weg op de N8 niet te nemen. Het enige is de tekstinvoer en gebruiksvriendelijk wat als min puntje woor aanschouwd. Maar dat zul jezelf wel merken. Ik hard de review gelezen maar ondanks die minpunten die weg gefilterd worden door de pluspinten, nam niet weg om de N8 af te slaan. En het toestel verkoopt goed en is retepopulair. En over die negative verhalen, niets van aantrekken als het echt een slecht toestel moet wezen dan verkocht het ook niet, zo goed. Een praatje kan snel verkeerd de wereld in gebracht worden.

Veel plezier met je nieuwe N8!!

Groetjes Lemco