Nokia n8 vs iphone 4

• jasper

ik ben er nog niet echt welke telefoon ik neem.. maar klopt het dat je voor de iphone een andere simkaart nodig heb dan de normale telefoons

en dat je ook geen mp3 op de iphone kan zetten..of is dat niet waar

• oneeye67

Ik heb ook begrepen dat er geen MP3 op de iphone kan, alleen mp3 die je download van de Itunes.

Wat simkaart betreft geen idee kan best waar zijn, gister een nw abbo afgesloten voor em zoon kreeg er een simkaart bij die je uit de grote kaart kan drukken en dan kon je hem nog n keer kleiner formaat uitdrukken waarschijnlijk voor de iphone?

Maar heb voor me zoon de Blackberry torch genomen en moet zeggen dat die foon me erg bevalt, nu ben ik dus zelf erg aan t twijfelen tussen de Nokia 8 en de BB torch, aangezien ik steeds meer negatieve dingen over de N 8 lees. Moeilijk, moeilijk pfffftt keuzes hahahaha…..B)-

• **josty**

en en en dat kan natuurlijk ook he :D

• oneeye67

Ja echt wel, heb er gister ff mee gespeeld en moet zeggen een erg fijn toestel.

Zit nu helaas ver van huis (Hengelo) voor een week dus meer kan ik er niet over vertellen.

Maar bij de PDAshop waar ik de BB gehaald heb werd me zelfs door hun ook de N8 afgeraden dus tja, dan ga je twijfelen :S

• **josty**

ja en bij een ander wordt hij weer geprezen,ligt maar net aan wat ze jou willen aansmeren

ieder heeft zo zijn eigen smaak

• oneeye67

Klopt heb daar wel meer dingen gekocht dus de beste man kon me wel en maakt hem niet uit of ik de N8 of BB neem, maar was “zijn” mening, tuurlijk ieder denkt er anders over ik heb weer niks met n iphone.

Maar hoor steeds van meer mensen slechte dingen over de N8 dus vandaar.

Enig iemand hier op t forum al een N8 en wat is zijn/haar ervaring ermee??????

• Lemco

Ik heb de Nokia N8 inmiddels al meer dan 2 maanden en moet zeggen het toestel bevalt me goed. Het enige is dat de tekstinvoer wat onhandig is omdat de toetsen wat klein en te dicht op elkaar zitten. Voor de rest is het een mooi en goed toestel. Wat de iPhone 4 betreft, je betaald veel maar wat je ervoor terug krijgt is middelmatig. Want de review die ik gelezen heb over de iPhone 4 en de N8 loopt het elkaar niet zo. Want voor een N8 zal je de iPhone niet in de la laten liggen, maar andersom ook weer niet. Want als men slechte ervaring over de N8 praat, de iPhone is in dat opzicht niet veel beter, denk aan de deadgrip. en wat zijn dan de slechte kritiek punten van de iPhone 4? Zo is het notificatiesysteem veroudert en toe aan vernieuwing. Concurrenten hebben betere oplossing gevonden waardoor Apple op dit gebied sterk begint achter te lopen. Ook het telefoonboek begint zo langzamerhand te verouderen. Waarom is er geen integratie met sociale netwerken? Ook hier lopen concurrenten inmiddels voor op Apple.

Wel goed toegepast is is multitasking. Apple staat niet toe dat een toepassing volledig actief blijft achter de schermen om zodoende batterij te sparen. Een nobel idee maar in de praktijk zul je nog steeds elke dag je iPhone moeten opladen. Vooral met Bluetooth/push synchronisatie/WiFi ingeschakeld haal je de dag net wel, net niet.

Wellicht proef je het al uit onze woorden; de sterke pluspunten van de nieuwe iPhone 4 zijn niet uniek voor telefoons. We zien ze veelvuldig terug bij andere topmodellen van fabrikanten. Vooral Android, webOS en zelfs misschien het nieuwe BlackBerry 6 OS bieden gelijkwaardige alternatieven. Ons advies als je een (vrijwel) gelijkwaardige smartphone hebt; blijf waar je bent. Je hebt de nieuwe iPhone 4 helemaal niet nodig. Wil je echter voor het eerst een smartphone omdat je huidige featurephone toe is aan vervanging? Dan is de iPhone 4 een prima vervanger.

Mijn ervaringen met de N8 zijn goed, het is misschien Symbian, maar het is nog wel goed en gebruiksvriendelijk. Want wat is ze conclusie van de N8?

We hebben aan het eind een beetje een dubbel gevoel. We kijken naar de N8 met de vraag of dit Nokia gaat redden? En daar hebben we nog steeds geen goed antwoord op. De Nokia N8 is een ontzettend mooie en goede telefoon. Qua functionaliteit kun je werkelijk alles, qua uiterlijk is er ook niets aan de hand en de specs behoren tot de beste van de huidige markt. Maar op zaken als gebruiksvriendelijkheid moet er nog wel het één en ander gebeuren. Dit is vooral zaak voor Symbian. Het is soms echt een zoektocht om bepaalde instellingen te vinden, met name omdat er zovéél zijn

Wat ons betreft is de N8 daarom niet beter dan een iPhone of een Galaxy S. Wel op bepaalde onderdelen zoals multimedia, maar niet wat betreft het gehele plaatje. Er zijn nog teveel dingen te verbeteren voordat we definitief onze iPhone in de la leggen. Gelukkig heeft Nokia veel oude ergernissen die we bijvoorbeeld met de N97 hadden weggenomen. Symbian is snel geworden, het kan eindelijk goed overweg met touch en de haperende scherm-opbouw is verdwenen. Helaas doet de manier van tekst invoeren nog denken aan de tijd dat Symbian niet zo was. Dit moet verbeterd worden om mee te gaan met andere moderne smartphones. Ook telden we in onze testweek drie vastlopers wat precies drie teveel zijn. We denken echter dat het met Symbian uiteindelijk wel goed gaat komen, al vragen we ons hardop af of Nokia die tijd heeft.

Kijken we alleen naar de telefoon zelf dan moeten we onze complimenten uitdelen aan Nokia. Het apparaat is compact, sexy en ongelofelijk strak en mooi vormgegeven. Nokia heeft hiermee een nieuwe weg ingeslagen die we zeker kunnen waarderen. Naast een mooi plaatje is de N8 ook nog eens een alleskunner met high-end specificaties als een 12 megapixel camera, HDMI en WiFi-n. Maar zoals het bedrijf zelf al zegt; it's Not technology, it's what you do with it. Om die slogan volledig waar te maken moet er nog het één en ander aan Symbian gebeuren, maar Nokia zit op de goede weg.

Eerst was het als men een iPhone bezit, was men de man/vrouw. Maar de techniek is zo gigantisch hard gegaan dat andere fabrikanten op de meeste vlakken Apple is voorbij gestreefd. Een iPhone 4 moet je zelfs met het duurste abonnement geld bij leggen, dus over gratis toestel wordt niet over gesproken, en je hebt ten opzichte van de N8 of Galaxy S, of Xperia X10 evenveel en op sommige punten beter alternatief. Want de N8 heeft de beste camera tot nu toe, het AMOLED scherm van de N8 kan zich prima meten met die van de iPhone 4, en de gebruikte materialen van de N8 zijn super mooi. Nokia is in dat opzicht een compleet andere weg in geslagen. Voor de rest is het wikken en wegen en wat je eisen zijn aan een telefoon. Want een iPhone een N8 een Galaxy S of Xperia X10 het is bijna 1 pot nat, en ik zeg bijna de verschillen zijn de kleine details. De N8 met 12.0 megapixel camera en HD opname en HDMI poort. De iPhone 4 met een gebruiksvriendelijk iOS, en Retina scherm, de Galaxy S en Xperia met hun 4.0 inch scherm, en Android OS. Het is wat jou gevoel zegt en waar je eisen leggen. Want ieder toestel heeft plus en min punten dus. Het is misschien ook wel een overweging waard om de reviews te lezen en van daaruit je toestel uit te zoeken. Want die verkopers willen je de duurste verkopen om zo veel mogelijk winst te maken.

En voor als nog ik ben zeer tevreden over de N8 ik heb nergens problemen mee gehad en misschien de beste Nokia telefoon tot nu toe sinds mijn oude N95!

Groetjes Lemco

• oneeye67

Hoi Lemco da's een tijd geleden ;)

Tnx hier heb ik wat aan, en inderdaad tis wat je hartje je begeert.

Net als jij ben ik met de N95 begonnen toen de 96 & 97 de 95 vond ik t fijnste toestel van de 3.

Vorig jaar met t verlengen van me zakelijk abbo van nokia vreemdgegaan met een Sonim ivm de bouwplaatsen waar ik werk. Maar daar had ik al gauw spijt van.

Afgelopen week een Blackberry voor me zoon aangeschaft ook een mooi toestel maar net ff te breed en te dik.

Nog twee weken dan ga ik voor de N8 B)

Grtzzz, Oneeye

• **josty**

het is nog maar 2 maanden wachten he oneeye…:D:)-D

• oneeye67

2 weken >:D<

:)-D