Samsung Omnia i900

• Ilse

Hey MR,

Ik heb je website een paar weken geleden al ontdekt, ziet er goed uit! Deed je in het verleden ook voor nieuwemobiel reviews? Je naam komt me zo bekend voor.

Te gek dat je het toestel gaat testen. Ja wat wil ik weten, ja genoeg….

Ik heb al heel veel engelse reviews gelezen, maar was gewoon erg benieuwd naar de ervaringen van de nederlandse versie. Heeft de nederlandse versie bv de laatste rom update gehad (H1)? Hoe bevalt het toestel tot nu toe in het algemeen? Wat vind je van het scherm qua hoeveelheid kleuren (is wat lager dan andere toestellen) en helderheid? Wordt de accu warm? Hoe is de snelheid van het toestel?

Nou zo kan ik nog even doorgaan ha ha. Ik heb het toestel zelf ook besteld en verwacht het in week 36, dus nog even geduld voor mij.

Alvast bedankt voor je reactie.

Ilse

• Marverick

He Ilse,

yup that is me :D Schrijf veel over telefoons en dergelijke…. Ik heb nu me eigen website en ga daar verder waar ik was gebleven bij nieuwemobiel.nl. Yup ik heb de H1 ROM.

Tsja wat zal ik zeggen. Het blijft Windows Mobile met een jasje erover. Een totaal ander jasje dan we kennen van de Touch Diamond bijvoorbeeld. Het toestel is klein, maar komt wat dik over. Komt vooral omdat ie niet zo breed is.

Bediening gaat goed en beter dan op de DIamond omdat je scherm groter is. Invoeren van tekst via het scherm blijft minder dan via een keyboard. Snelheid is goed, maar gisteren liep ie al vast en moest ik hem resetten. Wat ik zeg het blijft WM. Samsung heeft gelukkig wel veel kleine toevoegingen gedaan die het toestel beter maken dan menig ander WM toestel.

Schermkleuren zijn niet bepaald je dat. Maar ja dat is nu eenmaal zo. Anders gaat het niet. Meer dan 65K kleuren kan je niet krijgen op een dergelijk product.

Ik vind de camera aardig, niet speciaal. Moet de foto's nog beoordelen, maar op het scherm zie je al veel ruis op de foto dus dat betekent niet veel goeds. Bijna alles nu gebruikt of gestart… MP3 speler is vel beter dan de Diamond. Wellicht wel de beste die ik ooit hoorde in een WM toestel. Maar vergeleken met de iPhone matig en zeker minder dan een Walkman toestel.

TouchWiz onderdelen zijn grappig. Jammer is dat je de bar niet kunt instellen. Dit kon bij de F480 wel. Opera browser top, maar opent geen wap pagina's. Dat is wel enorm jammer.

Opvallend zijn de lelijke iconen in het menu. Dit komt door de onhandige beeldresolutie. Jammer. Soms blijf je je afvragen waarom je geen Stylus hebt. Bediening gaat wel goed, maar af en toe smacht je naar die stylus om snel in te voeren. Idiote is dat ze de stylus los meeleveren en dat je die los aan je toestel moet hangen ala Viewty. Dat vind ik totaal niks. Ik gebruik dan nu ook zonder die stylus.

Komende dagen nog verder testen en dan in de loop van de week de review online mikken. Als je nog meer wilt weten la ma weten.

MR

• Marverick

Tsja, wat jij vindt. Ik leg hem er wel naast ja.

Dus je mag hem zo beoordelen, maar het toestel biedt veel meer. De bediening is alleen niet zo briljant als de iPhone. Gelukkig kan je wel fatsoenlijk bellen, MMS, MSNen met deze Omnia ;-)

MR

• oneeye67

Hmmmm….interesant, zal t in de gaten houden…

Tnx ook van mij

grtzzz, Oneeye

• Midden Europa Vakanties

No problem… daar doe ik het voor ;)

MR

Uh ff voor de duidelijkheid, ben nu ingelogd dus heb ff een andere naam :p

MR

• oneeye67

Ziet er inderdaad mooi uit, maar ben bang dat k er snel op gefrustreerd zou zijn, zoals je zelf aangaf geen stylus, heb ooit een samsung gehad (type ff schuldig) met tochscreen werd er erg gefrustreerd van :(

Nu de N 95 en dik en erg tevreden over, waarschijnlijk zla t voor mij toch de N 96 worden over 8 maanden :D

Grtzzz….

• oneeye67

Daar was k al achter :D

• Ilse

Hey wat leuk dat jij dat bent, heb wel vaker reviews van je gelezen, erg duidelijk en handig. Wat leuk dat je je eigen website nu hebt, doe je goed.

Ik keek de afgelopen week al steeds of je al een review had staan over de omnia.

Maar is nog in de maakk, maar leuk dat ik je wel alvast vragen mag stellen!!

Ik heb heel veel filmpjes op you tube gekeken over de omnia en vond het toestel er erg leuk uitzien in wat het te bieden heeft. Ik zal een heleboel van het toestel niet gebruiken, maar moet een nieuw toestel en wilde graag een touchscreen en deze kwam toch het meeste in de buurt van mijn wensen.

Wat vind je precies het nadel van een wm?

Weet je waarom op dit toestel maar 65k kunnen en op de iphone veel meer?

Hoe vind je de tekstinvoer voor sms op het gewone phonetoetsenbord?

En als je het toestel naar landscape draait, draait het beeld dan snel? Of hapert het veel?

Het valt me wel op dat jij een stuk minder positief bent dan de reviews die ik tot nu toe heb gelezen, hoop dat het toestel mij niet tegen gaat vallen.

Mocht ik nog meer vragen hebben (die komen vast wel) dan hoor je het zeker.

Ilse

N96 is een topper! Nieuw menu, lekker snel, digitale TV erin.. ik denk dat ik de mijne binnen een weekje of 2 heb liggen.

MR