He Ilse,
yup that is me Schrijf veel over telefoons en dergelijke…. Ik heb nu me eigen website en ga daar verder waar ik was gebleven bij nieuwemobiel.nl. Yup ik heb de H1 ROM.
Tsja wat zal ik zeggen. Het blijft Windows Mobile met een jasje erover. Een totaal ander jasje dan we kennen van de Touch Diamond bijvoorbeeld. Het toestel is klein, maar komt wat dik over. Komt vooral omdat ie niet zo breed is.
Bediening gaat goed en beter dan op de DIamond omdat je scherm groter is. Invoeren van tekst via het scherm blijft minder dan via een keyboard. Snelheid is goed, maar gisteren liep ie al vast en moest ik hem resetten. Wat ik zeg het blijft WM. Samsung heeft gelukkig wel veel kleine toevoegingen gedaan die het toestel beter maken dan menig ander WM toestel.
Schermkleuren zijn niet bepaald je dat. Maar ja dat is nu eenmaal zo. Anders gaat het niet. Meer dan 65K kleuren kan je niet krijgen op een dergelijk product.
Ik vind de camera aardig, niet speciaal. Moet de foto's nog beoordelen, maar op het scherm zie je al veel ruis op de foto dus dat betekent niet veel goeds. Bijna alles nu gebruikt of gestart… MP3 speler is vel beter dan de Diamond. Wellicht wel de beste die ik ooit hoorde in een WM toestel. Maar vergeleken met de iPhone matig en zeker minder dan een Walkman toestel.
TouchWiz onderdelen zijn grappig. Jammer is dat je de bar niet kunt instellen. Dit kon bij de F480 wel. Opera browser top, maar opent geen wap pagina's. Dat is wel enorm jammer.
Opvallend zijn de lelijke iconen in het menu. Dit komt door de onhandige beeldresolutie. Jammer. Soms blijf je je afvragen waarom je geen Stylus hebt. Bediening gaat wel goed, maar af en toe smacht je naar die stylus om snel in te voeren. Idiote is dat ze de stylus los meeleveren en dat je die los aan je toestel moet hangen ala Viewty. Dat vind ik totaal niks. Ik gebruik dan nu ook zonder die stylus.
Komende dagen nog verder testen en dan in de loop van de week de review online mikken. Als je nog meer wilt weten la ma weten.
MR