Hoi,
ik weet niet of het je inmiddels al gelukt is, maar ik heb misschien wat tips voor je, mocht je nog op zoek zijn.
Wat eerder al werd gezegd is waar: je kunt 4 maanden van te voren je contract verlengen/overstappen naar een andere provider met eventueel nummerbehoud.
dan kun je ook direct een nieuw toestel uitzoeken.
Wat bij sommige profiders ook kan: een nieuw contract aansluiten wat pas over 4 maanden ingaat. Ook dan kun je direct een toestel meenemen.
Aan de Iphone zitten wat haken en ogen: dan moet je je contract van Tmobile verlengen (ik weet niet of dat inmiddels al kan?) of je sluit een nieuw contract aan wat over 4 maanden pas ingaat. Hou in dit geval wel rekening met het abonnement wat je nu hebt. Heb je nu bijvoorbeeld een internetbundel? dat is zeker aan te raden met de Iphone. Deze update zichtzelf en maakt daardoor af en toe uit zichzelf verbinding met het internet.
Er zijn vaak wel mogelijkheden op deze gebieden. Ik zou gewoon een keer een telecom winkel inlopen. Bijvoorbeeld een BelCompany (daar hebben ze mij laatst fantastisch geholpen!) zij kunnen je vast uitleggen hoe alles precies werkt. Zij zijn er ten slotte voor om klanten dingen uit te leggen.
Succes!