Lekker met vakantie maar dan.... (Bericht over de N95)

• B@rt

Juridisch gezien hoef je de algemene voorwaarden maar een keer kenbaar te maken aan de klant. vaak ontvang je de Algemene voorwaarden bij het eerste contract en blijven deze van kracht zolang het contract loopt. Bij verlenging worden ook weer dezelfde Algemene Voorwaarden van kracht. Algemene voorwaarden kunnen niet eenzijdige veranderen en worden soms gedeponeerd bij een notaris maar dit laatste is niet verplicht.

Ovrigens ben je verplicht te betalen. Je kunt kenbaar maken dat je dat doet onder bezwaar waarna je een briefwisseling kunt starten met de KPN over het wel of niet terecht zijn van de rekening. Dit geldt overigens voor alle zaken en niet alleen voor de KPN. Eerst betalen en daarna terug claimen.

KPN zal wel zeggen dat iemand kan verwachten dat het gebruik in het buitenland duurder is. Bellen en gebeld worden in het buitenland is ook duurder dus waarom zou internetten dat niet zijn?

Het is niet leuk om te horen maar klant is zelf verplicht om uit te vinden wat de consequentie's zijn van het gebruik in het buitenland.

• zackary

tja, heel lullig zulke dingen, maar ik geef je weinig kans.

je had je iets beter moeten voorbereiden, ik heb op de kpn site gekeken en zag het volgende:

Onbeperkt mobiel online voor € 9,95 /mnd

Met Surf & Mail Totaal kun je onbeperkt surfen en mailen op je mobiel in Nederland voor een vast bedrag van € 9,95 per maand zonder extra kosten. Surf & Mail Totaal is mogelijk in combinatie met ieder KPN Mobiel en KPN Flexibel abonnement. Downloadsnelheid 128 kbps, uploadsnelheid 64 kbps met een UMTS toestel.

IN NEDERLAND staat er heel duidelijk bij.

en trouwens, als bellen in het buitenland al duurder is als in NL, zou internetten dan gratis zijn dacht je?

Ik hoop dat je die rekening kunt verscheuren, maar aan de andere kant is het ook wel te makkelijk om zulke dingen op onnozelheid te gooien.

geluk ermee,

zackary

• De Guzman

Kpn heeft mij terug gebeld en gezegd van meneer dat zijn nou de bekende kleine lettertjes u had beter moeten navragen waar u wel of niet kon internetten. Ook wisten zij mij te vertellen dat ze mij niet het onbep internet hebben gegeven en ik dit wel besproken heb met de vrouw aan de telefoon maar goed dit heeft niks te maken met het in buitenland internetten. Ze hebben een schikkingsvoorstel gedaan en ik moet nu de data kosten in het buitenland betalen en zij betalen de “overige” kosten met andere woorden ik moet 560 euro betalen en zei “betalen” 842 euro op zich nog heel erg veel geld maar ik denk zelf dat ik dit maar moet zien als lesgeld en ik hoop dat ik een ieder op deze pagina goed geinformeerd heb zodat jullie weten wat er fout kan gaan.

Met vriendelijke groeten,

De Guzman

• Ruud

Lijkt me een goede oplossing zo. Waarschijnlijk ga je anders procederen, wat lang kan gaan duren en je uiteindelijk nog veel meer geld kan kosten. Je kunt wel in de gaten houden hoe het bij anderen wordt afgehandeld, misschien nemen anderen geen genoegen met een schikking en krijgen zij uiteindelijk gelijk.

Wel goed dat je het hier geplaatst hebt in ieder geval.

Ruud

www.gsmacties.nl

• zackary

nette oplossing Guzman.

groet,

zackary

• Jim

Als het goed is heb je wel iets van een contract ontvangen, via post of email bijvoorbeeld. Als dat contract niet juist is kan je contact met ze opnemen (meestal 1 week bedenktijd), doe je dat niet betekend dat dat je akkoord gaat en versturen zij je telefoon.

Hoe kan je anders nakijken of ze wel het juiste ingevuld hebben, voor hetzelfde geld zet die miep op je contract dat je 80,- per maand moet gaan betalen en zit je daar doodleuk aanvast.

• De Guzman

Beste Jim,

Ik heb niks gekregen niet via de post en niet via de mail. Ze zeggen gewoon dat je jezelf er in moet verdiepen over wat je wel en wat je niet kan. Ze zeggen ook dat je gewoon goed de kleine lettertjes moet lezen. En als je het niet zeker weet over wat je kan dan moet je gewoon nogmaals even bellen naar KPN. Dit is wat ze mij verteld hebben. Ik heb ook mijn rechtsbijstand gesproken en die zeggen van ze hebben je een goed schikkingsvoorstel gedaan ze kunnen ook zeggen meneer betaald u alles maar nou daar zit ik ook niet op te wachten.

M.vr.gr,

De Guzman

• Jerry

Zachary,

Waarom heb jij “IN NEDERLAND”met grote letters geschreven…?

Juist ja…om dat duidelijk te maken/te benadrukken etc., etc…

Maar zo duidelijk wordt het dus niet weergegeven…

Ik betrap mij erop dat in de tekst die jij laat zien, ik de volgende termen boven de rest laat uitkomen: “onbeperkt surfen en mailen”…“9,95 per maand zonder extra kosten”….

Misschien hebben meerdere consumenten hetzelfde - probleem - als ik: die dingen lezen die je aanspreken.

Maar zou dat niet de kracht (lees: trúc) zijn van sommige providers om klanten aan te trekken…?!?

Dus zo duidelijk vind ik het allemaal niet…zackary schreef:

>

> tja, heel lullig zulke dingen, maar ik geef je weinig kans.

> je had je iets beter moeten voorbereiden, ik heb op de kpn

> site gekeken en zag het volgende:

>

> Onbeperkt mobiel online voor € 9,95 /mnd

> Met Surf & Mail Totaal kun je onbeperkt surfen en mailen op

> je mobiel in Nederland voor een vast bedrag van € 9,95

> per maand zonder extra kosten. Surf & Mail Totaal is mogelijk

> in combinatie met ieder KPN Mobiel en KPN Flexibel

> abonnement. Downloadsnelheid 128 kbps, uploadsnelheid 64 kbps

> met een UMTS toestel.

>

>

> IN NEDERLAND staat er heel duidelijk bij.

> en trouwens, als bellen in het buitenland al duurder is als

> in NL, zou internetten dan gratis zijn dacht je?

>

> Ik hoop dat je die rekening kunt verscheuren, maar aan de

> andere kant is het ook wel te makkelijk om zulke dingen op

> onnozelheid te gooien.

>

> geluk ermee,

>

> zackary