van wifi naar 'gewoon' internetverbinding

• Roos

Ik heb een samsang galaxy ace en thuis kan ik mijn mobiel prima op wifi zetten werkt goed. Als ik de deur uit ben en elders op het internet wil (zonder wifi) krijg ik geen verbinding, kan iemand mij helpen?

• Erik

Wat heb je tot nu toe zelf gedaan?

• Gesp

Ik ken het Galaxy menu niet, maar je kunt vast ergens instellen dat het toestel verbinding mag maken met internet. Dat is een ándere verbinding dan via WiFi en is (in tegenstelling tot de WiFi-verbinding) niet gratis.

Als je naar het buitenland gaat is dat peperduur!

Wat het je in Nederland kost is afhankelijk van je abonnement.

• Roos

Ik heb gekeken bij instellingen/draadloos en netwerken, nu staat hij thuis op Wifi instellingen en werkt goed. Ik weet nu niet waar ik voor moet kiezen in dit menu als ik elders ben. Kan je helpen?

• Roos

Ik weet dat ik ergens bij instellingen en ik denk draadloze en netwerkinstellingen moet wezen maar verder begrijp ik het niet. Wel weet ik dat het internettten elders (zonder wifi) geld kost via mijn abonnement. Internetten in het buitenland zal ik alleen doen via wifi.

• Gesp

In mijn toestel (HTC-Desire-Z) heb ik onder de tab "Draadloos en Netwerken“ een nieuwe tab ”Gegevensverbinding (Verbinding maken met internet)".

Dat is bij mij de degene die ik hebben moet als er geen WiFi beschikbaar is.

• Gesp

Hoi Roos,

Info van een andere Galaxy-bezitter: als hij WiFi uitzet, heeft hij automatisch telefonisch internet aan. Bovenin de balk zou dan een G zichtbaar moeten zijn.

• Roos

Het is gelukt, bedankt! Misschien kan je me ook met hetvolgende helpen, zoek me suf!

Ik heb alle contacten overgezet naar dit toestel, blijkbaar zijn er een paar namen niet meegegaan. Nu heb ik bv een nieuwe naam toegevoegd en het toestel zegt ok m.a.w. is verwerkt maar ik kan de naam niet terugvinden, zowel bij voor als achternaam. Lijkt wel of het ergens achter is opgeslagen?!? Weet jij dat of misschien die persoon met de samsung :-)

• Erik

Bij de meeste telefoons kunnen gegevens zowel op de telefoon zelf als op de simkaart worden opgeslagen. Kijk even in welk telefoonboek je terechtkomt en of je het andere telefoonboek kunt benaderen.