SE experia X10 - nokia N8 of IP4??

• simone7

Hallo,

ik heb al een tijdje de C905 van SE, maar die valt nu bijna uit elkaar van ellende. heb speciaal gewacht met het verlengen van mijn contract tot nu ivm bellen per seconde. ik ben een echte SE-fan, maar vindt dat ze de laatste tijd niet echt veel nieuws meer op de markt hebben gebracht. ik vindt het belangrijk om foto's te maken, internetten en makkelijk te sms'en (baal dat er bijna geen nieuwe toestellen komen met toetsenbord, kan nl blind-smsen en goede camera) en hou er ook van om de blits te maken met een nieuw mobieltje (dus meegaan met de tijd).

en wat is jullie ervaring met sms-en met touchscreen, kun je dat uiteindelijk ook blind doen of is dat een illusie?

ik vind deze drie toestellen mooi. ik kick op de IP4, maar vind ook dat het teveel geld voor een toestel is (voor wat ie kan). Ben ooit gestart met Nokia, maar na de desillusie van de 8850 overgestapt naar SE en sindsdien al vele modellen versleten.

ik ben benieuwd wat jullie mening is…

groeten,

simone

• oneeye67

Hoi,

Wat de IP4 betreft ben ik helemaal met je eens, veels te duur en vol met kinderziekte's.

Betreft de SE geen ervaring mee, tot 2 x toe geprobeerd maar heel snel van toestel geruild ( maar da's persoonlijk ) ben een nokia fan en ga zelf persoonlijk voor de N8.

Wat sms en op touchscreen betreft is ff wennen maar gaat blind net als net toetsenbord. was er zelf ook bang voor had een paar maanden de Nokia N 97 met zowel touchscreen als toetsenbord en dat ging perfect, tot me zoon me toestel confisceerde :) want dat was hip op school ::o

Dus tja waar gaat je persoonlijke voorkeur naar uit????

Grtzz, oneeye

• simone7

bedankt voor je reactie. normaal zou ik voor de SE gaan, maar ze hebben naar mijn mening al heel lang geen nieuwe toestellen op de markt gebracht. dus ik denk dat ik misschien toch weer een keer de nokia ga proberen, hoewel ik er een beetje huiverig voor ben (door de slechte ervaring, maar goed die heb jij bij SE gehad). En de IP4 blijft ook nog wel een beetje trekken. we hebben sinds kort ook een ipad, dus leek me wel leuk om dan ook de ip4 erbij te hebben (de ipad is meer het speeltje van mijn vriend, want tot nu toe vind ik het nog niets, haha). ik type ook blind en op de ipad gaat dat dus voor geen meter (misschien moet ik daar ook wel aan wennen en volgens mij kun je er nog een toetsenbordje bijkopen).

dus ik ben er nog niet uit…

• oneeye67

Ben zelf ook een man (duhh hahaha) maar de ipad vin k ook maar niks, maar tja ieder zn meug. Gister zelf n ander speeltje gekocht en me vrouw nu al gek gekregen met een BOSE geluidssysteem :D

En wat de gsm betreft tja vind de IP4 ook mooi en g*il er wel op, maar er zijn dingen die ik er niet mee kan wat ik met een gsm doe dus blijf ik t een erg overpriced speeltje vinden.

Sterkte met je keuze en nieuwe speeltje

Gr, Oneeye

• simone7

wat zijn dan volgens jou de minpunten, wat je met de nokia wel kan? zit net op tweakers te lezen dat veel n8's teruggaan ivm uitval (probleem moederbord of iets met soldering). of is dat allemaal erg overtrokken?

• oneeye67

Met de IP4 zit je qua MP3 vast aan itunes, kom zelf uit Bosnie en heb veel MP3 die ik op me Nokia zet, dat lukt me dus op de IP4 niet.

Bepaalde data kan je niet verzenden met Bluetooth naar de IP4 en dat vind ik hoogstirritant.

Wat de storingen betreft, geen idee lees het nu net van jou ;)

• simone7

ok, dat betekent dus dat je je mp3's moet omzetten naar een ander bestandsformaat om het te kunnen luisteren? Ik heb zelf een cd van k3 naar de pc gekopieerd voor de kids en die heeft de ipad gewoon geupload via het synchroniseren en kun je ook gewoon afspelen… Daar is nog geen itunes-bewerking aan te pas gekomen.

hier staat meer over het probleem met uitval van de N8, maar weet niet of dit heel gekleurde info is:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1406510/last