alle smsjes op geheugenkaartje kwijt!

• Sarah

Hallo,

onlangs ben ik van een SE W995 overgestapt op de SE experia mini pro.

Alle smsjes op mijn W995 heb ik gekopieerd naar het geheugenkaartje om ze op de pc te kunnen zetten. Later bleek dat ik dit alleen kan doen met de SE PC Suite. Zojuist heb ik het kaartje weer in de 995 gedaan, aangesloten op de PC, maar alle smsjes zijn weg!! Ik schrok me rot want er zitten een paar smsjes bij die ik eigenlijk heel graag wilde bewaren (noem het sentimentele waarde…!).

Hoe kan dit en kan ik ze nog terug halen?

Alvast bedankt!

Groeten, Sarah

• Leon Kunst

Hoi Sarah,

Waren de smsjes als een bestand op het geheugenkaartje gezet? Welke je telefoon als het ware weer uitleest?

En als dat zo is, is het bestand er dan nu niet meer? Of is de kaart helemaal leeg zelfs?

Indien dat het geval is, niets meer met de kaart doen (niet op schrijven of van lezen)

Kijk of je een technisch iemand kent. Of iemand die een beetje handig is met computers.

Laat deze persoon een recovery-tool downloaden.

Deze gaat je geheugenkaart extreem grondig controleren op iets wat nog terug te vinden is (voorbeeld; je hebt een geheugenkaart van een foto-toestel. volgeschoten met foto's. Perongeluk verwijder je alles. Niks meer terug te vinden:| ah oh! Maar met zo'n tool haal je (indien de kaart niet beschreven is, nadat de boel verwijderd was) alle foto's hoogstwaarschijnlijk weer terug!)

Succes!