instellen mail op nokia e72

• MANONNA

Haai.

Ik zal zo duidelijk mogelijk uitleggen wat er hier vreemd is,

ik heb voor het gemak drie email adressen van gmail.

die staan op de pc en alles komt daar binnen.

Als ik het wis op de computer staat ie op de gmail site nog. Prima.

Nu heb ik die drie email adressen ook op de nokia e 72 gezet.

van het eerste account downloadt ie de berichten ook en als ik ze wis zijn ze niet van de gmail site af.

Op de pc staan ze ook gewoon (incredimail overigens)

op het 2e account komen ze binnen op de mobiel en op de pc. Het was reclame..dus ik wis ze allemaal op de mobiel.

Kijk ik echter op de site,dan zijn ze ook daar allemaal van de gmail server af!! Allemaal,ook berichten van al langer geleden en die had ik wel willen bewaren!

Dat is ff slikken.

Het derde account doet het weer anders…daar kwam net een mail binnen op de mobiel…maar op de pc is ie er nog steeds niet!

Ik wou hem beantwoorden via de pc maar dat ging niet met een reply,want het bericht was er niet. Heb ik maar beantwoord via de gmail server,daar stond ie gewoon.

Samenvattend:

drie accounts..op de pc en op mobiel.

account 1 komt binnen op pc en mobiel..verwijderen via mobiel werkt,kan het op de server gewoon nog lezen

account 2 komt binnen op pc en mobiel,verwijderen via mobiel wist alles op de server!

account 3 komt nu ineens alleen binnen op mobiel,verwijderen via mobiel laat wel alles op server staan (tot nu toe) durf het zowat niet uit te proberen.

De accounts op de mobiel zijn alledrie tegelijk aangemaakt en dus zijn de instellingen hetzelfde.

Ik heb wat lopen klungelen met imap uitzetten op de mobiel of op de gmail site..synchroniseren uit maar dan komt er gelijk niks meer binnen.

Waar zit hem de kneep?

dank alvast.

• **josty**

ik zou zo niet weten wat het probleem kan zijn betreffende je instellingen

Ik gebruik zelf ook gmail op pc en mobiel (nokia n96) en dit werkt als een tierelier…

Welk programma gebruik je op je mobiel om je berichten van gmail te checken?internet zelf of de mobiele applicatie van gmail zelf?

• MANONNA

Ehmm..op de mobiel kon je je gmail instellen (hotmail ook trouwens maar die heb ik er weer afgehaald…wordt toch niet gebruikt)

Dus de aanwijzingen van de telefoon volgens en klaar was ik. Ik heb niks hoeven downloaden.

Wat ik trouwens wel op de server zag is dat bij account 1 en 3 staat…POP berichten downloaden sinds 2008….bij account 2,waar dus steeds de server van wordt leeggegooid,staat bij POP berichten vanaf NU. Kan ik niet veranderen.

Dat is het enige verschil wat ik zie maar dat snap ik ook niet want POP staat op die mobiel toch niet aan..dat is IMAP.

:-/

• Erik

De berichten, die per ongeluk zijn verwijderd, zijn die toevallig niet in de prullenbak terechtgekomen?

• MANONNA

Zo ben er weer sorry.

Nee…alles is echt weg.

Het is wel vaag…de berichten komen op de mobiel altijd rond een uur of half 8 s ochtends binnen.

De p staat dan nog niet eens aan.

Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik hem op de mobiel dan verwijder…of ie dan alsnog later op de pc binnenkomt.

ben er verder nog steeds niet helemaal achter. Toch komt het nu van alle accounts wel weer (achteraf) op de pc binnen.