Ik kom toch weer terug hier op het PB want Samsung kan mij niet verder helpen en verwijst mij weer terug naar Vodafoon (die mij eerde heeeft gezegd mij niet verder te kunnen helpen en door verwees naar Samsung). Zelfs mijn eigen provider T-Mobile meldt ook dat ik het gelockte toestel alleen maar ungelockt kan krijgen via Vodafoon. Ik heb dit toestel geprobeerd met een Vodafoon simkaart van een vriendin en toen deed het toestel het prima na invoeren van haar pincode.
Het sim-wachtwoord wat ik dus moet invoeren na het plaatsen van een T-mobilekaart zit dus in het toestel.
De T-Mobile simkaart die wij in dit toestel willen gebruiken heeft enkel een pincode en verder geen wachtwoorden. Als wij deze in de S5230 plaatsen dan verschijnt na het in voeren van de pincode (welke het toestel gewoon accepteert) de vraag om het sim-wachtwoord, dit gebeurt dus alleen met een niet-Vodafoon simkaart. Als het toestel gestart wordt verschijnt het Vodafoonlogo en het is indertijd ook aangeschaft met een Vodafoon simkaart.
Wat moet ik nu nog doen om dit toestel aan het werk te krijgen? Het kan toch niet zo zijn dat dit toestel niet bruikbaar is zonder Vodafoonkaart? Ik heb denk ik alle wegen bewandeld (eerst Vodafoon benaderd, hierna diverse keren contact met Samsung gehad en zelfs met mijn eigen provider een oplossing gezocht). Ik hoop echt dat iemand hier de gouden tip heeft want het is, ondanks dat het al een ouder toestel is, nog steeds een mooie telefoon om te zien.