Blackberry of iets anders met ping?

• Esmeralda

Heej,

Ik wil graag een telefoon waarmee je ook kan pingen, ik wil alleen geen iphone, want ben niet zo'n fan van alleen maar touchscreen.

Een blackberry vind ik een erg mooie telefoon, maar hoor van veel mensen dat je die niet moet nemen. En als je hem neemt, dan die zonder balletje.

Ik wil graag jullie mening hierover? Je hebt ook een samsung omnia pro, waarop je ook kan pingen heb ik gelezen.

Weet iemand anders nog telefoons waarmee je kan pingen?

Alvast bedankt!

• oneeye67

Even iets heel anders……….

Wat is PINGEN???

Hoor er n hoop over, en ben toch geen leek in GSM land, maar dit is nieuw voor me :S

Gr, Oneeye

• Erik

Pingen is een vorm van mobiele communicatie via mobiele telefoons, oorspronkelijk alleen van het merk BlackBerry. Tekst, beeld en geluid kunnen verzonden worden tussen geschikte toestellen.

Berichten worden kosteloos verzonden via mobiel internet. Het verzonden bericht verschijnt direct op het scherm van het ontvangende toestel, dat als waarschuwingstoon een kenmerkend ‘PING’-geluid voortbrengt. De benaming ‘pingen’ komt hiervandaan.

Hoewel de techniek al enige tijd bestaat, wint deze vorm van hi-speed-messaging sinds kort aan populariteit. Een verklaring hiervoor kan zijn dat steeds meer mensen de beschikking hebben over een geschikte telefoon en voorzien zijn van mobiel internet.

Bron