GPRS Samsung S5050 uitschakelen

• Rian

Hallo,

ik heb een samsung s 5050. In het scherm staat constant G in blauwe kleur. Volgens de beschrijving is dit gprs.

hoe kan ik gprs uitschakelen en voorkomen dat ik onverwachte kosten maak???

groet Rian

• Ria

Hallo

Als je geen internet bij je abbo. hebt genomen dan hoef je je niet druk te maken dan kan er niks gebeuren gprs is wel makkelijk voor plaatsbepaling zelfs al je sim kaart wordt verwijderd na diefstal dan kunnen ze via het gprs signaal je telefoon traceren,dit staat ook in de handleiding dus waarom zou je het gprs signaal willen uitzetten,

• oneeye67

Hoi,

Die G staat er alleen in je scherm als zijnde indenticatie dat er GPRS ontvangst mogelijk is, net zoals de balkjes van je signaal van ontvangst voor je gsm.

Als je daadwerkelijk internet op je gsm gaat gebruiken, kleurt dat blokje rood.

Dus geen zorgen.

Groet, oneeye

• Miriam

Hallo,

Bij mij wordt die G dus inderdaad af en toe rood, als ik per ongeluk op het verkeerde knopje druk.

Dit zit echter niet bij m'n bundel in, dus dat betekent dat GPRS mij ongeveer 1 euro per seconde kost (ik heb even niet opgelet om moet meteen 2 euro nogwat extra betalen op m'n volgende afschrift, aldus mijn saldo-info!!).

Is er een manier om te voorkomen dat dit gebeurt? Kan ik de functie definitief uitzetten?

• oneeye67

Hoi Miriam,

Dat kan, zal je onder je internetinstellingen alles moeten verwijderen kan je ook niet meer per ongeluk op het net.

Houd wel in dat je dan ook geen MMS kan verzenden.

Grtzz, Oneeye