Telef. overlast door mijn provider: VODAFONE ....

  • T. van Veelen

    Ik word al een aantal weken in toenemende mate lastig gevallen door (één of meer) anonieme bellers. De laatste week zo'n 10 tot 13 keer per dag !!!!

    - Als ik opneem, hoor ik niks en wordt na enige tijd de verbinding verbroken.

    - Als ik opneem en mijzelf niet ‘aankondig’, idem

    - Als ik niet opneem gaat de telefoon (met anonieme beller dus) zo'n vier keer over en houdt dan op; er wordt niks op mijn voicemail ingesproken.

    Dinsdag heb ik uiteindelijk Vodafone hierover gebeld en ik kreeg een uitgebreid verhaal te horen over ‘in een belcomputer staan’; het kunnen achterhalen van anonieme bellers; en de manier waarop ik een overlastmelding online kon doen.

    Die heb ik hierop direct geregeld.

    De volgende dag wordt ik opnieuw zo'n zeven keer gebeld, totdat ik weer eens een keer opneem, niks zeg, maar een medewerker van ….. Vodafone zich meldt.

    Ik blij, want denk dat er geanticipeert word op mijn overlastmelding.

    Toen ik hierover echter een vraag stelde, vertelde de medewerker van Vodafone dat het hier NIET om ging en …… hing direct op!!!

    Vanaf dat moment heb ik geen enkel anoniem telefoontje meer gehad.

    Het kán natuurlijk zijn dat het niet alleen om Vodafone gaat die mij anoniem lastig valt; maar wel heel vreemd dan dat ik na het idiote telefoontje, dat een Vodafone-knul direct weer verbrak, geen enkel anonieme telefoonoproep meer heb gehad …….

    Dit wekt op z'n minst de suggestie dat Vodafone mij zélf in een ‘loop’ had zitten.

  • Ellen

    Dit heb ik ook gehad toendertijd met Orange…na een belletje naar hun om erachter te komen wie me elke keer anoniem belde nooit geen telefoontjes meer gehad…

  • R Kaljouw

    Hallo,

    ik las je discussie omdat ik erg geinteresseerd ben in de nieuwe vorm van telefonische overlast. Sinds de laatste aanpassing in de wet zijn telemarketingbureaus aan strengere regels gebonden, maar ik heb nooit veel verwacht van wetgeving op dit gebied. Mijn interesse heeft te maken met een product (onder de naam Call-Control) wat ik op de markt breng en wat rigoreus afrekent met de spooktelefoontjes, legaal of illegaal.

    Volgens KPN kunnen de spooktelefoontjes van telemarketingbureaus komen:

    Deze oproepen worden veelal via een belcomputer tot stand gebracht. Dit apparaat brengt

    een verbinding tot stand met uw aansluiting en verbindt u, zodra u opneemt, door met een medewerk(st)er

    van een telemarketingbureau, de operator. Als de verbinding met de operator echter niet correct tot stand

    wordt gebracht hoort u niets en wordt de verbinding verbroken. De belcomputer blijft echter net zo lang

    uw nummer kiezen tot u de oproep weer beantwoordt.

    Dergelijke telefoontjes hebben de volgende kenmerken:

    * u wordt overdag, behalve op zondag, en op wisselende tijdstippen gebeld

    * nadat het belsignaal drie of vier keer is gegaan, wordt de verbinding verbroken

    * bij beantwoording hoort u niets, een bezettoon, of de verbinding wordt na een paar seconden automatisch verbroken

    * als u beschikt over NummerWeergave ziet u in het display van uw toestel geen telefoonnummer, maar bijvoorbeeld alleen nullen, streepjes, of de melding no-cid.

    Ben je geinteresseerd in een keiharde oplossing waarmee je zelf bepaalt of iemand je nog annoniem mag bellen? Check mijn oplossing op call-control.nl

    Ronald Kaljouw