Ik word al een aantal weken in toenemende mate lastig gevallen door (één of meer) anonieme bellers. De laatste week zo'n 10 tot 13 keer per dag !!!!
- Als ik opneem, hoor ik niks en wordt na enige tijd de verbinding verbroken.
- Als ik opneem en mijzelf niet ‘aankondig’, idem
- Als ik niet opneem gaat de telefoon (met anonieme beller dus) zo'n vier keer over en houdt dan op; er wordt niks op mijn voicemail ingesproken.
Dinsdag heb ik uiteindelijk Vodafone hierover gebeld en ik kreeg een uitgebreid verhaal te horen over ‘in een belcomputer staan’; het kunnen achterhalen van anonieme bellers; en de manier waarop ik een overlastmelding online kon doen.
Die heb ik hierop direct geregeld.
De volgende dag wordt ik opnieuw zo'n zeven keer gebeld, totdat ik weer eens een keer opneem, niks zeg, maar een medewerker van ….. Vodafone zich meldt.
Ik blij, want denk dat er geanticipeert word op mijn overlastmelding.
Toen ik hierover echter een vraag stelde, vertelde de medewerker van Vodafone dat het hier NIET om ging en …… hing direct op!!!
Vanaf dat moment heb ik geen enkel anoniem telefoontje meer gehad.
Het kán natuurlijk zijn dat het niet alleen om Vodafone gaat die mij anoniem lastig valt; maar wel heel vreemd dan dat ik na het idiote telefoontje, dat een Vodafone-knul direct weer verbrak, geen enkel anonieme telefoonoproep meer heb gehad …….
Dit wekt op z'n minst de suggestie dat Vodafone mij zélf in een ‘loop’ had zitten.