LG GB220 pakt memory card niet

• Michel

Heb hier een GB220. Ik kocht daarbij een MicroSDHC card met een Card Reader erbij (usb dingetje waar ik het kaartje in kan stoppen en zo contact kan maken met de computer)

Hij herkent telkens het kaartje niet. Ik heb gehoord dat het misschien zou komen omdat het 4 GB is en dat teveel zou zijn voor de GB220?

Van iemand anders een 1 GB MicroSD erin gedaan en die herkende hij namelijk wel. Kan het nog komen doordat die van mij een SDHC is in plaats van een gewone SD?

In de winkel zeiden ze echter dat dat niet uitmaakt..

Nu echter een dag later, herkende hij de kaart wel. Maar als ik probeer in mn telefoon de inhoud van de kaart te bekijken/beluisteren, vraagt mijn mobiele telefoon om de kaart te formatteren, anders werkt het niet. Als ik vervolgens op JA klik, word ik om een beveiligingscode gevraagt. Maar die pakt hij ook niet, terwijl ik toch echt de juiste invoer. Zelfs als ik mijn beveiligingscode wijzig, of terugzet naar fabriekinstellingen, en vervolgens ook weer die juiste code invoer, geeft hij toch telkens aan dat het Mislukt. Hij gaat dus niet formatteren en ik kom het kaartje dus niet op.

Iemand een oplossing?

Gegroet,

• Erik

Als je de melding krijgt, de kaart te formatteren, terwijl dit niet lukt, is de kaart te groot voor het apparaat…

• Michel

Ik lees idd meer en meer dat dat HC staat voor de wat grotere capaciteit kaarten. Mijn mobiel schijnt die dus niet aan te kunnen. Maar dan zou hij ze geloof ik helemaal niet moeten herkennen als ik zo op google wat info erover vind. Hij vraagt me te formatteren en wil een beveiligingscode hebben, maar die code pakt hij niet. Dat heeft dan volgens mij weer niets te maken met het feit dat hij het kaartje niet aankan.

Maar goed, morgen even terug naar die zaak, want ik had nog zo gevraagd of het nog uitmaakt dat ik een SD poort heb, terwijl dit een SDHC kaartje is. Ruilen mag echter alleen in originele, ongeopende verpakking. Zal mij benieuwen.