Telefoon staat uit, maar gaat toch 1 maal over.

• judith

Dag allemaal,

Hoe is het mogelijk dat mijn telefoon wanneer die uit staat, toch eenmaal overgaat bij mensen die mij bellen en daarna pas overspringt op de voicemail?

Groetjes

• **josty**

Nooit echt op gelet eigenlijk of dit bij mij ook zo is…maar dit kan volgens mij geen kwaad

Zolang een gsm niet opgenomen wordt betaal je ook geen starttarief (mocht je voor starttarief in aanmerking komen)

• Erik

Is wel vervelend, als bijvoorbeeld tijdens een vergadering o.i.d. je telefoon steeds even overgaat…

• **josty**

denk niet dat ze dit bedoelt…de gsm zelf gaat niet over,maar de tegenpartij hoort dat de gsm 1 keer overgaat (door hun telefoon) en dan overschakelt naar voicemailfunctie

• Erik

Ofwel: Judith wees wat duidelijker…

• Keimpe

Het ‘overgaan’ van de telefoon wat de opbeller hoort na het kiezen van een nummer, komt niet uit de telefoon (de GSM) van de persoon die gebeld wordt, maar uit de centrale techniek. Dat was al zo met telefoons aan een draadje, en dat is nog zo met mobiele telefoons. Wanneer je GSM uitgeschakeld is,staat het apparaat zowel logisch als technisch UIT, vergelijkbaar met een lege batterij. Op dat moment wordt de opgezette verbinding omgeleid naar de voicemail techniek en kan de opbeller de signalering (de beltoon) horen waaruit blijkt dat de techniek ‘bezig is’. Een uitgeschakelde GSM KAN onder geen beding rammelen omdat er geen verbinding met welke techniek dan ook is.

Groet,

Keimpe Bleeker

Mobiele Dekking

• oneeye67

Bij mij springt ie gelijk naar de voicemail, als me gsm uit staat. ( T-Mobile provider ) zowel me prive als zakelijke gsm.

Gr, Oneeye

• Roel

Dit is alleen bij Vodafone, heel apart!

Heb zelf gelukkig kpn maar dacht eerder dat mijn oproepen geweigerd werden door de persoon die ik belde.

Snap niet dat ze daar in de loop der jaren nog niks aan veranderd hebben..