@webmaster (melding ip-adres)

• **josty**

He webmaster

Is het misschien mogelijk om iets te maken op dit forum om te achterhalen of iemand 1 of meerdere aliassen gebruikt?Of mag dit niet meer i.v.m. privacyschending?

Dit is vroeger namelijk ook al eens vaker voorgekomen men kon dan namelijk aan de provider zien of het vanuit diezelfde richting kwam

Je hebt dan nog geen bewijs of het diezelfde persoon is maar het is dan wel ‘toevallig’

mvg Joost

• Erik

Beste Joost/**josty**,

Ik lees nu pas jouw opmerking. Op het moment dat jij dat bericht schreef, was ik nog geen moderator, maar ik vond dat ik nu toch nog even moest reageren

Als je problemen hebt met een bericht en je wilt weten welke provider de schrijver hiervan heeft, kan ik voor jouw kijken bij welke provider de schrijver zit. Jullie kunnen dat niet meer zien, moderators nog wel.

Groet,

Erik

• **josty**

he erik lekker op tijd :D

ik had van gsm al een bericht gekregen (prive) dat hij het na zou checken of het kon,helaas nog niks van dit persoon vernomen

ik vind het wel handig omdat dit voor de verhuizing van het prikbord wel zo was,en je makkelijker kon zien of iemand een spammer was (dit kon je zien aan het adres vanwaar die persoon zijn bericht typte (bijv; speedplanet.nl ofzo)

Dit hoeft niet persee dezelfde persoon te zijn aangezien er meerdere mensen in die streek met dezelfde provider wonen maar het het verminderd de kans wel aanzienelijk

• Erik

Technisch kan het gewoon. Tot vorig jaar was deze mogelijkheid voor iedereen beschikbaar. Moderators kunnen het nog wel zien. Jouw adres bijvoorbeeld, is xxxxxxx.upc-a.chello.nl (om privacy-redenen is het voorste deel gemaskeerd).

Ik heb geen invloed op technische zaken bij Startpagina. Ik ben “aangesteld” om vooral spam e.d. te verwijderen. Ik ben niet in dienst van het “bedrijf” Startpagina. Mijn beloning is een schoon prikbord.

Zoals ik al aangaf ben ik bereid jou en onze medeprikkers in voorkomende gevallen te helpen.

Overigens vind ik het niet netjes dat moderators niets meer van zich laten horen. Ik zal proberen het beter te doen.

• **josty**

Ikzelf ben ook vrijwillig moderator (niet hier),dus misschien dat dergelijke zaken zoals SPAM en herrieschoppers bij mij meer irriteren dan menig ander persoon

Er is een tijd geweest dat het hier op het forum helemaal verslobberde,maar ben blij dat ze eindelijk iemand hebben aangesteld die er de moeite voor wil doen

Het voorste deel van de adresbalk was vroeger ook al onherkenbaar gemaakt,jammer dat men geen functie in je profiel heeft gemaakt waarop je het zelf kan aangeven of je dit wilt zien of niet,maar het zij zo

in ieder geval bedankt voor je reaktie erik

• Erik

Graag gedaan!