Mobiel internet in het buitenland

• Niels

Hallo,

Ik heb vorige week een abonnement afgesloten bij KPN waarbij ik onbeperkt gebruik kan maken van mobiel internet.

Echter hoor ik net dat wanneer ik in het buitenland ben deze kosten wel extra worden doorberekend bovenop

Hier had KPN niets van gezegd, niet zo handig als je net als mij op de Duitse grens woont….

Ik vroeg me af of iemand mij zou kunnen uitleggen hoe ik kan instellen niet van het Nederlandse netwerk af te raken, zodat het internet wegvalt in het buitenland.

Ik heb een nokia E71

Bedankt !

• Cantare

Als je niet van het Nederlandse netwerk afwilt, kun je beter je telefoon thuislaten, je kunt dan namelijk ook niet bellen. Maar via web-> instellingen -> algemeen -> toeganspunt, kun je istellen of er wel of geen verbinding kan worden gemaakt.

• oneeye67

Tja, een beetje verder kijken dan de gebruikelijke n**s :D als je een belbundel hebt van 300 min. Kan je ook niet gebruiken in t buitenland. Het is geldig voor het netwerk van je provider zodra je de grens overgaat betaal je alles extra.

Wil je op NL netwerk blijven moet je je roaming uitzetten.

* Menu

* Instrumenten

* Instellingen

* Telefoon

* Netwerk

* Operatorselectie > op handmatig zetten en dan in jou geval KPN vastzetten

Succes

• babyfaced

Je kan eventueel de klantenservice kunnen bellen, en vragen of ze voor jou tijdelijk het mobiel internet kunnen uitschakelen…

• Gideon

In Nederland kiest je Nokia E71 standaard het KPN netwerk.

Om handmatig een ander netwerk te kiezen, volg deze stap-voor-stap instructies;

http://qelp.kpn.com/Nokia/E71/Buitenland/bellen,-sms-en-internet/