Fouten in de oranisatie Vodafone en de klant zit met de problemen

• Simon Schippers

Ben nu al maanden met Vodafone bezig om een simpel probleem op te lossen,maar aangezien de ene afdeling niet weet wat de andere doet,en blijven we onnodige problemen houden.

Begin dit jaar kreeg ik een aaantrekelijke aanbieding van Vodafone, maar bij het aan bieden van de cip bleek het verhaal heel anders te zijn dan dat mij door Vodafone was verteld (bleek nu een ander bedrijf te zijn welke zich voor Vodafone had uit gegeven) na over leg met de bode werd besloten het abonement niet te nemen (hield prepaid)

Na een aantal maanden kreeg ik een melding op mijn telefoon dat ik mijn rekening kon bekijken,ik ging er van uit dat dit een fout was bij Vodavone en reageerde niet tot ik nog nomaals zo,n berichtje in augustus/september kreeg, vond ik het tijd worden om Vodafone een mail te sturen.

Gevolg hier van was dat ik enkele weken later een afschrijving van mijn bankrekening kreeg van een nota van ongeveer €15,00, maar op mijn mail geheel geen antwoord,vele brieven en mails later had ik toch met moeite contact,maar het probleem begrijpen deed men niet.

Wel kreeg ik na het terug halen van mijn betaling een aanmaning dat ik binen een aantal dagen de nota moest voldoen anders werd ik afgesloten en bij herstel zouden de kosten voor mij zijn .

Vodafone verwees men mij weer naar de betrokken onderaanneemer waar ik mogelijk het contract mee zou hebben gemaakt,ondanks dat ik vond dat vodafone dit moest regelen heb ik toch hier mee contact opgenomen.

Dit bedrijf had zijn zaken beter inorde dan Vodafone zij konden mij zo meedelen dat zij direct aan Vodafone hadden gemeld dat onze transactie niet was door gegaan.

Weer contact opgenomen met vodafone (onder tussen deed mijn telefoon het ook niet meer,nu kreeg ik een dame te spreken welke zich wel in het probleem verdiepte, en namens Vodafone excuus aanbood en met spoed de telefoon verbinding weer zou herstellen en op mijn prepaid weer €25,00 zou zetten en de nota en eventuele andere zou laten vervallen, op dit punt waren wij het eens, maar de vele kosten en ongemakken welke ik had gehad kon zij niets aan doen.

Hiervoor een brief en mail aan de directie gestuurt maar zoals gebruikelijk geen reactie van Vodafone,maar wel kreeg ik in november weer een nota van €21,43 ondanks alles volgens een andere afdeling van Vodafone was afgehandeld.

Heb daar weer een mail heen gestuurd antwoord was dat zij niets van de problemen enz wisten maar dat zij toch een betaling wilden zien.

Hier uit blijkt hoe Vodafonemet zijn klanten omgaat,je denkt soms men heeft toch eennig zins begrip en wil het netjes oplossen,maar dan blijken er weer anderen te zijn welke weer een andere mening hebben.

• Rick Kolster

Hallo Simon,

Ik lees vol bewondering ook jou verhaal, ik heb ook door fouten van Vodafone en de betreffende winkel al fouten facturen sinds Augustus. In Augustus ben ik begonnen met het afsluiten van 2 aansluitingen maar zijn tot op de dag van vandaag nog niet goed geregeld.

Vodafone stuurt je van afdeling prive naar zakelijk van zakelijk naar prive, van adviseur naar adviseur. Ook is dit het geval met de facturen die gaan van zakelijk naar prive, van prive weer naar zakelijk en nu vandaag krijg ik een brief dat tot mijn grote verbazing een ander telefoonnummer is toegevoegd aan mijn account.

Heel bijzonder allemaal, dat dit allemaal zo maar kan.

Vind het wel bijzonder, maar van Vodafone hoor je helemaal niets, ondernemen zelf geen actie en op je vragen krijg je ook al geen antwoord.

Heb nog in dubio gestaan om een klachtbrief te sturen naar Vodafone maar als ik jou verhaal zo lees heeft dat ook geen zin, dus bespaar ik mij die moeite maar.

Groeten,

Rick Kolster