Hallo prikborders,
Ik ben één van de weinige Nederlanders zonder mobiele telefoon. Daar gaat binnenkort verandering in komen.
Omdat ik bijna geen verstand heb van mobiele telefoons, vraag ik om jullie advies.
Ik ben op zoek naar een telefoon die ik overal in het buitenland kan gebruiken (bellen en gebeld worden). Ik weet nu al zo veel dat het een quadband telefoon moet zijn en simlockvrij zodat ik ter plekke een kaartje kan kopen.
Op de website van BOL heb ik 2 betaalbare telefoons (Samsung E2210B en Samsung C3050) gezien, maar raak toch een beetje in de war door de informatie op BOL's website.
BIj de Samsung E2210B staat onder ‘Telefoonfuncties’ bij ‘Aantal netwerken’ inderdaad quadband. Maar…. bij ‘Zend- en ontvangstfuncties’ staat bij ‘Bandbreedte’ weer dualband. Kan ik deze telefoon nou wel of niet in het buitenland (Azie, Afrika, Europa) gebruiken?
Niet dat ik het per se nodig vind, maar zou wel ontzettend handig zijn, kan ik met deze 2 Samsung toestellen (E2210B en C3050) (gratis) internetten bij wifi spots in het buitenland?
Sorry voor m'n ontwetendheid en ik hoop dat jullie mij in de juiste richting kunnen wijzen.
Suggesties voor andere geschikte telefoons zijn van harte welkom en als iemand nog een gebruikt geschikt toestel in de la heeft liggen, heb ik mogelijk interesse om het over te nemen.
Bedankt!