T-mobile G1

• De Enige Echte Fritsie

hallo allemaal,

voor de duidelijkheid: deze vraag gaat weliswaar over unlocken maar volgens mij is de vraag niet van het soort dat niet toegestaan is hier. Mocht dat wel het geval zijn staat het de moderator uiteraard vrij deze posting te verwijderen.

Ik heb een T-mobile G1 gekocht. Daar zit een simlock op. Ik kan van T-mobile voor 120 euro de unlockcode krijgen.

Echter, als ik google op unlocken voor de G1 zie ik foto's en filmpjes waarin een scherm te zien is op de G1 waar je de unlockcode kan intoetsen.

dat scherm zou tevoorschijn moeten komen zodra je een sim plaatst van een andere operator en de telefoon aanzet.

Maar als ik een vreemde sim plaats en de telefoon aanzet start deze gewoon op.

Ik kan uiteraard geen gebruik maken van bellen/sms-en/internet etc want de telefoon accepteert de sim niet.

Wie kan mij vertellen hoe ik nu bij dat scherm kan komen om de unlockcode in te toetsen?

Ik wil dat uiteraard wel weten voordat ik 120 euro uitgeef voor een code die ik nergens kan intoetsen.

groeten,

Frits.

• Erik

Heb je al geprobeerd de code in te toetsen, zoals je een telefoonnummer intoetst?

• De Enige Echte Fritsie

Hallo Erik,

Nee, ik heb dat nog niet geprobeerd. Ik heb nl de unlockcode nog niet opgevraagd bij T-Mobile juist vanwege het feit dat ik geen scherm krijg waarin naar die code gevraagd wordt. M.i. zou de telefoon dat wel moeten doen want ik zie dat op de foto's en filmpjes op internet wel. Ook al mijn andere gsm's waarvan ik na een jaar de unlockcode kreeg vroegen na het plaatsen van een andere sim direct op die code.

Ik ben dus bang dat ik straks 120 euro armer ben en ik nergens die code kan intoetsen.

Ik denk ook niet dat ik de enige ben met dit “probleem” maar ik kan er vooralsnog op internet niets over terugvinden.

groeten,

Frits.

• De Enige Echte Fritsie

We zijn eruit!

Ondanks dat Typhone beweerde dat er een simlock opzat, bleek na (handmatig) uit de lijst met networkproviders de nieuwe privider te selecteren, de telefoon prima te werken.

Geen simlock dus en de oplossing bleek achteraf kinderlijk eenvoudig.

groeten,

Frits.