Internet op mobiel?

• Mathilde

Hallo,

Ik zou graag willen weten wat ik me moet voorstellen van internet op mijn mobiel. Bijvoorbeeld kan je deze pagina bekijken of scroll je je rot om een regeltje te kunnen lezen? Ik kan me er niks bij voorstellen. En hoe installeer dan je Firefox op je mobiel?

Groet,

Mathilde

• **josty**

firefox op je mobiel…nee dit is (nog) niet mogelijk ;)

internet op je mobiel kun je niet vergelijken met internet explorer of firefox

het ziet er wel precies hetzelfde uit (de internetpagina's) maar je hebt niet bovenin snelkoppelingen in een balk staan of opties

de opties kun je openen door op een linker of rechter selectietoets van je toestel te drukken (wat overigens ook in een instructieboekje van een gsm staat)

in deze opties kun je de weergave etc van je internet instellen

scrollen doe je inderdaad met je navigatietoets (meestal rond of vierkant) in het midden van je gsm,het is niet zo dat je moet scrollen net zoals een muis van een computer,maar door simpelweg op de knop naar beneden op de navigatietoets te drukken (mits je naar beneden wilt scrollen)

kortom,je hoeft om te kunnen internetten op je gsm helemaal geen whizzkid te zijn,en je hoeft ook niks te installeren

• de_gekste

is er ook niemand in je omgeving die Internet op zijn telefoon heeft dan?anders loop je ff een telefoon winkel binnen en vraag je of ze het ff willen laten zien hoe dat er uit ziet

• Mathilde

Nee, weet eigenlijk niet, ben me aan het oriënteren. Ik weet niks van mobieltjes. Kunnen jullie wat raad geven?

Ik had een goede vaste KPN aansluiting maar ik ben zo stom geweest om die over te laten nemen door Ziggo omdat ik de plek van de aansluiting lelijk vond en er vanaf wou, met als gevolg dat wanneer je je telefoon het hardste nodig hebt (bij internetstoringen), hij het juist niet doet. Ik betaal wel een tientje ervoor, dus ik dacht dat het misschien een goed idee was om dat tientje uit te geven aan een mobiel abonnement. Prepay heb ik al, maar dat voldoet niet omdat ie heel snel leeg is en dan zit je alsnog met een niet-werkende verbinding op momenten dat je het het hardst nodig hebt. En je raadt het al: Ziggo verbinding heeft váák troubles.

Dus vragen:

- is dit een betrouwbare manier?

- wat is de levensduur van een mobieltje?

- als hij kapot is krijg je dan een nieuwe?

Ik zie prijzen van 300-400 euro per maand die heel normaal lijken te zijn *shock* maar ook dit abonnementje van 12,50, zij het voor 2 jaar: http://www.vodafone.nl/shop/handset/Telefoons/cat16170003/Nokia+3120/sku12290037 maar die heeft geen internet en het schermpje is petieterig.

Dus nog een vraag: wat is een goede voordelige betrouwbare mobiel met internet en een groot helder schermpje? En zij alle aanbieders even goed qua snelheid betrouwbaarheid enz.? Kan je internet ook bekijken op je eigen laptop?