foto's maken

• Eddie

Met welke mobiele telefoon kan je de beste foto's maken .

heb op dit moment een mobiel zonder camera,maar wil er een kopen met camera

graag jullie reactie of ervaring

groet jetje

• Gesp

Ook al hebben moderne telefoons gevoeligere chips (met 3,2 Megapixels, bijv.): het blijven héél slechte camera's. Dat komt door de zeer primitieve lensjes. Let dus bij het kopen van een telefoon niet op de fotografische kwaliteiten: bij veel licht zijn ze allemaal aanvaardbaar, bij minder licht allemaal slecht.

Let dus op de andere zaken: een telefoon is om mee te bellen!

• **josty**

ik sluit me hier volledig bij aan Gesp!

En laat je niks wijsmaken van ‘ja maar deze gsm heeft een Carl Zeiss lens’…want voor een gsm maakt dit nog geen bal uit,omdat je een gsm niet kan vergelijken met een digitale camera

Ik lees dat je vorige gsm geen camera bevatte dus de enige tip die ik je kan geven is koop een redelijk simpele gsm en geen zogenoemde ‘smartphone’ ik heb al vele mensen meegemaakt die van een 3310 naar een nokia n95 gaan en die weten me god niet hoe er mee om te gaan,

Er zijn zat ‘simpele’ gsm op de markt met een degelijk tot ‘goede’ camera

Kijk ook eens verder op internet naar resulaten van bepaalde gsms,hierop staan meestal ook foto's op die met het toestel zijn gemaakt, zodat je zelf kunt beslissen of het een goede camera heeft

Ik weet ook niet of je merkgebonden bent of dat het niks uitmaakt wat voor merk je hebt en wat je te besteden hebt,het is niet zo dat hoe duurder een gsm is hoe beter de camera is…

Al en al…kijk eens verder op internet en je komt al een heel eind

• azalaia

Houd de telefoon die je hebt en koop een goede digitale camera, zie

www.kieskeurig.nl

Voor 150 à 200 euro heb je al een goede camera die 10x betere foto's maakt dan de beste gsm.

Wil je nou kunnen bellen of wil je fotograferen…:D

azalaia

• stefan

Hoi

Ik raad je de Sony Ericsson W995 aan.

Een 8.1 Megapixel camera, die zeer goed werkt en heel goed is en scherp.

Zie hier de review:

http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=4062

gr stefan

• Gesp

Die 8,1 Megapixel zegt iets over de chip, niet over de lens. Die is en blijft (dat kan niet anders in een mobieltje) een heel primitief “stukje glas”. Je mag daar dus niet veel van verwachten. Zoals ik in een eerdere reactie al schreef, het ding is bijvoorbeeld heel lichtzwak. Dat betekent een onaanvaardbare hoeveelheid ruis zodra je wat minder licht hebt. En over diafragma kiezen of scherptediepte bepalen hoef je al helemaal niet na te denken.

Die mobieltjes zijn dus heel nuttig (ik heb er zelf óók eentje :D) om bijvoorbeeld bij een aanrijding de situatie even vast te leggen, of als je onverwacht iets tegenkomt dat je wilt fotograferen en je hebt je camera niet bij je (dan geldt: beter “iets” dan “niets”), maar daar houdt het ook echt mee op.

• stefan

en toch geeft de W995 warme foto's hoor…

niet alleen voor aanrijdingen ofzo…

heel mooi vind ik ze zelf.

of de nieuwe nokia n86 maakt zeer goede foto's