Ervaring met Youfone

• Gerard_Hoecks

Heeft iemand ervaring met provider Youfone, is het netwerk betrouwbaar, en zijn de gemaakt kosten allemaal te verklaren?

Voor mij is deze provider helemaal nieuw, wil hem wel proberen. maar ik twijfel, wat denken jullie

• **josty**

youfone is 1 van de vele concurrenten van simyo,zelf heb ik er geen ervaring mee maar wel met simyo

verder viel het me ook op dat youfone ietwat goedkoper is dan simyo,maar youfone hanteert wel het bereik van t-mobile en simyo van KPN

Ik heb sinds lange tijd geen netwerk meer gehad van BEN/T-mobile dus ik weet niet wat hun bereik is hedendaags,maar ik weet wel dat simyo overal bereik,zelfs in het buitenland overal

Dus een advies aan u,kijk niet verder dan alleen de kosten maar ook aan het bereik…e/o reakties van andere mensen (door gebruik van google en andere zoekmachines)

• Johan_hofstede

Je kunt ook ervaringen over “Youfone sim only” van meer mensen lezen op simpelonly.nl daar staan meer vragen en antwoorden. De site is helaas wel commercieel maar je kunt er toch wat mee.

• mona-metro

Wat bereft het netwerk van Youfone, daarover hoef je geen zorgen te maken. Deze is van T-mobile, dus wereldwijd bereik.

Verder zijn Simyo en Youfone onvergelijkbaar. Simyo is een Prepaid en moet je het beltegoed vooraf betalen. Youfone is een abonnement en krijg je de rekening achteraf. Verder moet je heel goed opletten op de adertjes onder het gras, deze zijn bij elke provider aanwezig. Goedkoop betekendt niet altijd echt goedkoop. Zo wordt bij Simyo de eerste minuut volledig gerekend, terwijl je bij Youfone per seconde betaalt. Dus 20 seconde bellen is echt 20 seconden betalen en niet een hele minuut.

Mijn advies is goed om je heen kijken en zoek vooral naar de kleine lettertjes.

• Simon

Toets anders eens in google ‘youfone sim only’ en mail eens wat van de bedrijven die je dan tegen komt:

http://www.simonly.eu/nl/sim-only-youfone/

of http://www.simonlyoutlet.nl/sim-only/index/provider/Youfone+SIM+only+abonnementen+-+SIMonly+outlet+shoppen/

En kijk wat zij je te vertellen hebben….

• Alex

mona-metro Schreef:

——————————————————-

> Wat bereft het netwerk van Youfone, daarover hoef

> je geen zorgen te maken. Deze is van T-mobile, dus

> wereldwijd bereik.

> Verder zijn Simyo en Youfone onvergelijkbaar.

> Simyo is een Prepaid en moet je het beltegoed

> vooraf betalen. Youfone is een abonnement en krijg

> je de rekening achteraf. Verder moet je heel goed

> opletten op de adertjes onder het gras, deze zijn

> bij elke provider aanwezig. Goedkoop betekendt

> niet altijd echt goedkoop. Zo wordt bij Simyo de

> eerste minuut volledig gerekend, terwijl je bij

> Youfone per seconde betaalt. Dus 20 seconde bellen

> is echt 20 seconden betalen en niet een hele

> minuut.

> Mijn advies is goed om je heen kijken en zoek

> vooral naar de kleine lettertjes.

Youfone per seconde maar wel een starttarief en simyo geen starttarief.

• marion

Wat een kutbedrijf!

Ik heb ( had) sinds een maand een kidscontract voor mijn zoon met een limiet van 20 euro!

De eerste rekening was meer dan 75 euro!

Na 2 dagen bellen en mailen bleek er nog een simkaart op mijn naam te staan van een man uit Amsterdam, die helemaal geen youfone klant was, maar waar ik wel voor moest betalen!

Dat hebben ze opgelost, maar toen begon het pas!

Het abonnement was geblokkeerd, mijn zoon kon niet meer bellen en smsen, niks meer!

Een hele dag duurde het om dat te corrigeren, nadat ik gevonden had waaraan het lag, hun konden niks vinden!

Buiten dat werd bijna elk smsje 10x verstuurd en ook berekend, terwijl dat een storing bij youfone was zeiden ze zelf! ook gesprekken werden gevolgd door nog 2 of 3 x gesprekskosten naar hetzelfde nummer, steeds 2 of 3 seconden waar dan 9 cent voor gerekend werd!

Dit lag ook bij hun zeiden ze, maar eerst moest er betaald worden en ondertussen zouden hun proberen het op te lossen.

Dit hield wel in dat de limiet van mijn zoon na 3 dagen al op was, en dus niet meer kon bellen en smsen!

Woensdag heb ik een fax gestuurd om PER DIRECT alles op te zeggen, tot nu toe niet gebeurd, fax niet ontvangen zeggen ze, terwijl ik een ontvangstbevestiging heb gehad via fax!!

Dus net nog een keer verstuurd, ook per mail, en maar hopen dat het vandaag geregeld wordt!!!

DUS DENK HIER GOED OVER NA!! HET CONCEPT IS ERG GOED BEDACHT, MAAR ER ZITTEN NOGAL WAT FOUTEN IN!!

• Michiel

Goedemiddag,

Mijn ervaring met Youfone is erg goed. Aangezien ze echt de goedkoopste zijn en gebruik maken van de gerenomeerde kanalen is er totaal geen bereikbaarheidsprobleem.

Eigenlijk zijn zij niet de goedkoopste maar al die andere veel te duur. Kunstmatig worden de kosten hoog gehouden van KPN, Vodafone etc.

Je kan het rustig doen dus.

• spanjer

YOU FONE ÉÉN GROTE RAMP

Dit is werkelijk waar.

Ik kreeg als Youfone klant ruim een week geleden een brief met een andere simkaart. In de brief gaven ze doodleuk aangaven dat op een gegeven ogenblik op 29 december mijn teelfoon niet meer zou werken. Ik moest dan de oude simkaart vervangen voor eede nieuwe. Hier was ik al helemaal niet blij mee daar ik commercieel afhankelijk ben van een goede bereikbaarheid.

Maar goed aldus geschiedde. Vervolgens de simkaart verwisseld. En wat bleek ik kon na enigen tijd zelf wel bellen maar mijn klanten konden mij niet meer bereiken.

De klantenservice is slechts tot 5 uur geopend. Via een ander nummer werd me doodleuk verwezen naar de klantenservice terwijl deze gesloten was. Ja werd er gezegd wij hopen dat deze nu langer geopend is. Mooi dus. niet.

Dus wees gewaarschuwd ga niet met youfone in zee als je geen problemen wilt hebben. Ik kan op dit moment nergens terecht met mijn probleem. En de schade en ergenis loopt door.

Wat service is moeten ze daar nog leren.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.