gprs uitschakelen

  • Tamara

    Goedenavond, ik heb een vraagje over een Samsung model SGH-B320. Mijn beide zoontjes hebben zo'n toestelletje, maar telkens als je de oke knop in drukt, wordt je gelijk automatisch doorgeschakeld naar die wereldbol, volgens mij is dat gprs. Ook in beeld staat een G. Is er een mogelijkheid zodat als ze hun mobiel gebruiken om die optie te verwijderen of te veranderen? Dit gaat natuurlijk hun wel steeds geld kosten, maar die knop is eigenlijk te makkelijk om in te drukken. Hoop dat ik een beetje duidelijk ben. Ben zelf niet in het bezit van een Samsung, dus weet niet of ik die instellingen kan veranderen. Alvast bedankt voor de hulp!

    M.v.g. Tamara.

  • Tamara

    Sorry, het betreft hier niet om de gprs, maar om de webbrowser.

  • oneeye67

    Hoi Tamara,

    Kijk onder de instellingen en ga op zoek naar de WAP-instellingen, die dan verwijderen. Kunnen ze niet meer (per ongeluk ) het internet op.

    Mvg. Miros

  • Tamara

    Thnx!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het is gelukt, Heb ook de mms functie uitgeschakeld, ze hebben dat helemaal nog niet nodig, ze hebben het toestel alleen voor nood en zo hoef ik niet stad en land te gaan zoeken naar mijn kids. Vandaar dat ze een mobieltje hebben. Heel erg bedankt voor je snelle reactie!!!!!!!

    Groetjes Tamara.

  • Tamara

    Nog één klein vraagje over het gprs. Betaal je daar ook nog eens extra voor? Mijn man heeft wel een samsung, maar heeft die gprs teken niet in beeld staan. Volgens mij heb ik dat ooit veranderd, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen. heb de gebruiksaanwijzing doorgelezen, maar is maar 1 velletje en dus staat er zo weinig info op, dat je er niet veel wijzer van wordt. Op het doosje staat : Dual-Band GPRS. Pff, blonde vragen :w

    Groetjes Tamara

  • oneeye67

    Graag gedaan :D

    Dat ( G ) teken in je display betekent dat je dus signaal hebt om te kunnen internetten cq GPRS. Mocht je ergens komen waar er een zwak signaal is of de dekking voor GPRS niet aanwezig is, zal dat G teken dus ook niet in je display staan.

    Als ik bv vd zomer in Bosnie op vakantie/familiebezoek ben heb ik dat G teken ook niet omdat er daar geen dekking voor is.

    En ja je betaald er voor (als je het gebruikt tenminste, dus internet en MMS ) anders niet.

    Grtzz, Miros

    ;)

  • saskia

    Merci, hier heb ik de info gevonden die ik zocht nl moet je betalen voor die G die in het schermpje staat… en Tamara , ik vind het helemaal geen blonde vragen, maar vragen van een bewuste consument die niet ongewild in de problemen wil geraken :-)

  • thomas

    ik heb ook een probleem telkens als ik een berichtje wil sturen staat er bericht verzenden en plotseling komt er''geblokeerd''

    weet er iemand hoe ik dat weg doe

    alvast bedankt ;)

  • thomas

    ik heb het gevonden het was mijn servernummer die niet juist was dus die gprs heeft er niets mee te maken (:P)

  • patje

    hoe kan ik mijn gprs uitzetten op mijn gsm