Ik heb er ook 1 gekocht vandaag. Alleen ik heb het één en ander onderzocht hierover. Ik heb er ook een abbo bij genomen, lekker makkelijk.
Je hebt het besturingssysteem op meerdere telefoons. Ik heb voor de G3 gekozen. Stukkie goedkoper en even goed in mijn ogen.
De software is nog een beta versie dus er zitten nog kleine bugs in (tot nu toe nog niets van gemerkt op mijn mobiel). Maar dit word gratis ge-update als er betere software beschikbaar is. (Android 2 is al in de maak dus het zal niet zijn voor dit beschikbaar is).
Handige eraan is dat je diverse addons erop kan zetten. Ik ben een regelmatige gebruiker van diverse google tools (Gmail, Google Agenda, Google Maps, etc.) dit is gemakkelijk te gebruiken via dit nieuwe systeem en je kan dus gewoon instellen dat je telefoon af gaat bij een email of als je een afspraak hebt. Voor mij dus lekker makkelijk.
Verder zijn er duizende extra tools die je gratis kan downloaden voor ieder wat wils. En als je nog niet kan vinden wat je zoekt is er ook wat. Mensen met een beetje verstand van programmeren kunnen ook zelfs tools maken. (hiervoor schijn je ook een leuk bedrag voor te krijgen mits je tool een toevoeging is). Dus als het grote publiek toe is aan de Android besturingssysteem zullen er onbeperkte functies zijn voor je mobiel zonder een nieuwe te hoeven kopen en zonder extra te betalen.
Op het moment is het systeem redelijk uitgebreid en werkt als de gemiddelde mobiele telefoon. Wat mij trok tot dit systeem is de compatibiliteit met de google functies en de onbeperkte (gratis) uitbreidingen in de toekomst.