Hoe nummerbehoud van Telfort prepaid naar Telfort prepaid?

• Caam

Ik wil mijn oude prepaid telefoonnummer bij Telfort overzetten naar mijn nieuwe prepaid telefoon van Telfort. Hoe moet dat?

Ik gebruik al ongeveer acht jaar prepaid mobiel bellen via Telfort. Dit doe ik met een Siemens M35 telefoon. Die telefoon heb ik indertijd gekregen via een reclame-actie van de Postbank. Zie foto van deze telefoon: http://www.limundo.com/slika-Siemens-m35-2618x400.jpg

Een paar dagen geleden heb ik een nieuwe mobiele telefoon gekocht bij een Telfort-winkel. Dat is de Sony Ericsson K330i. Dat was inclusief een SIM-kaart met beltegoed bij Telfort. Zie foto van deze telefoon: http://www.iyimi.com/resimler/e-K330i-Sony_Ericsson.jpg

Ik wil graag mijn oude telefoonnummer en oude beltegoed meenemen naar mijn nieuwe telefoon. De verkoper in de winkel zei dat dat kon door gewoon het SIM-kaartje van mijn oude mobiele telefoon in mijn nieuwe telefoon te zetten. Verder hoefde ik daarbij beslist niets te regelen, zei hij. Hij herhaalde dat uitdrukkelijk.

Maar als ik dat doe, geeft mijn nieuwe K330i de volgende melding: “Plaats de juiste SIM-kaart”. En hij reageert verder helemaal niet op alle toetsen.

Mijn nieuwe K330i geeft wel toegang tot de menu's, nadat ik er zijn bijbehorende nieuwe SIM-kaart heb ingezet. Maar dan heb ik niet m'n oude telefoonnummer en niet m'n oude beltegoed.

Hoe kan ik dit oplossen?

Klopt het niet wat de Telfort-verkoper zei?

Ik hoop op jullie reacties.

• Erik

Ga even terug naar de winkel of bel even de klantenservice van Telfort. Dan wordt het opgelost.

• Anne

Dan zit er een simlock op je nieuwe telefoon.

Je kunt gratis nummerbehoud aanvragen, het overzetten van je oude simkaart naar nieuwe duurt maar een paar dagen. Máár dan gaat je beltegoed wel verloren van je oude simkaart! (daar is niks aan te doen, of je moet het snel opmaken)

Nummerbehoud van Telfort kun je hier aanvragen:

https://telfort.nl/mijntelfort/mobiel/nummerbehoud/#nummerbehoud

• Anne

Onee! Je beltegoed gaat niet verloren want je blijft bij Telfort en dan zetten ze je beltegoed volgens mij over!

Alleen als je van een provider wisselt, gaat je beltegoed van je oude simkaart verloren.

• Caam

Waarschijnlijk heeft die verkoper het dus niet goed gezegd. Bedankt.

• DE_GEKSTE

je kan ook vragen of ze je de code willen geven om dat je toch bij telfort blijft

• Caam

Wat bedoel je?

Wat heeft die aanpak voor voordelen?

Waarom denk je dat ze mij die code zullen geven?

DE_GEKSTE schreef:

>

> je kan ook vragen of ze je de code willen geven om dat je

> toch bij telfort blijft

• j.janssen

ik ben al een uur met numerbehout bezig en kom er niet uit.

• Erik

Je moet wat meer informatie geven. Zo kunnen we je niet helpen. Het enige advies dat ik je nu kan geven is, dat je je nog maar eens een paar 1000 uur bezig moet houden met nummerbehoud, want een uur is veel te kort…

• Jipke frl

Je hebt je pakkie aan bij winkel gekocht, ga naar winkel terug en eis goede aanpak/overzetting.