Het is net als met jouw taalgebruik: als er maar een kleine afwijking is, wordt het moeilijk iets op elkaar af te stemmen of, zoals in het geval van jouw taalgebruik, elkaar te begrijpen.
me N 95 —> mijn N 95
dr —> d'r of haar
t —> het ('t)
me vrouw —> mijn vrouw
Het is net als in het verkeer: als iedereen zich aan zijn eigengemaakte regeltjes gaat houden, wordt het een enorme puinhoop. Zeker als iedereen ook nog denkt, dat hij/zij gelijk heeft (wat helaas veel te vaak gebeurt) terwijl de wet toch anders voorschrijft..
Als de fabrikanten zich niet nauwkeurig aan de gestelde normen houden of als de normen teveel afwijkingen toestaan, kan gebeuren wat jij beschrijft!
Misschien dat mijn bericht erg negatief is, maar ik wil wel even zeggen, dat ik de berichten van Oneeye67 graag lees. De GSM-kennis heeft hij! Bovendien weet ik dat hij van Joegoslavische komaf is en dat hij, op een paar taalkundige schoonheidsfoutjes na, het Nederlands goed beheerst!!!
Zijn vraag en zijn taalkundige schoonheidsfoutjes kon ik wel even leuk gebruiken om uit te leggen dat er in de communicatie wel eens iets fout kan gaan. Helaas is de techniek minder goed in staat om om te gaan met communicatiefouten dan het menselijke brein.
En dan nog dit: ik ben ook niet voutlos.