Kan ik met Samsung SGH M110 alarmnummer 112 bellen zonder pincode invoeren?

• Kavas

Ik wil mogelijk de Samsung SGH M110 kopen. Hij staat op dit plaatje: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/7288-SamsungSGHM110img2.jpg

Die telefoon wil ik beveiligen met een pincode tegen ongewenst opbellen vanuit de uit-stand. Dit om te voorkomen dat deze telefoon ongewenst iemand gaat opbellen doordat er per ongeluk iets tegen de knopjes drukt. Dit als hij in mijn zak zit en uit staat.

Maar ik wil dan wel snel het alarm-nummer 112 kunnen bellen zonder kostbare tijd te verspillen aan het kiezen van een pincode in een noodgeval. Kan dat bij deze mobiele telefoon?

• brooks

het antwoord is heel kort en simpel: Ja,

je kunt het uittesten door 911 (de ameriaanse 112, en van nog een paar landen) te bellen.

• Kavas

Dank je Brooks. Hoe weet je zeker dat ik met de Samsung SGH M110 het alarm-nummer 112 kan bellen, zonder de pincode in te toetsen, direct nadat ik de telefoon aanzet?

Ik kan dat nog niet uitproberen, want ik heb die telefoon nog niet gekocht. En het gaat me alleen om 112 en niet om alarmnummers in andere landen.

• oneeye67

Je kan met elke GSM 112 bellen, zelfs zonder een sim kaart erin, dus Brooks heeft gelijk, ook al is je foon op toetsenblok je kan 112 altyd bellen, met welke gsm dan ook

Grtzz, Oneeye

• Sip

kan het met een geblokt toetsenbord? Nooit geweten.

• oneeye67

ik ook niet tot sinds kort, las het ergens hier in n andere threat ;)

• Steven.w

Klopt inderdaad, 112, 911 en soms zelfs 08 zijn altijd te bellen. Zowel als het toestel op toetsblokkering staat alsmede in het scherm waar je de pincode in moet voeren als je het toestel aanzet, zelfs zonder SIM-kaart.

• Kavas

Bedankt.