Is een reserve-accu voor Siemens M35 in de winkel niet te oud? Want die accu's kunnen ook verslijten als ze lang ongebruikt wordt opgeslagen dacht ik. Dat is mijn belangrijkste vraag. Ik zal die vraag hieronder toelichten.
Ik heb een Siemens M35 van acht jaar oud. Dat is een blauwe telefoon die indertijd door de Postbank massaal is uitgedeeld bij een reclame-actie. Zie deze foto: http://www.limundo.com/slika-Siemens-m35-2618x400.jpg
Ik heb voor dat mobieltje een nieuwe accu nodig, want de oude accu laadt niet meer goed op.
Hoe weet ik zeker dat zo'n reserve-accu recent is gemaakt? Want ik geloof dat die accu's ook slijten als ze ongebruikt in de winkel liggen. En op de vorige reserve-accu die ik kocht stond geen productie-datum of houdbaarheidsdatum.
Kan ik dat probleem misschien oplossen door een bepaald type accu te kiezen dat niet verslijt als het ongebruikt in de winkel ligt? Bijvoorbeeld lithium-ion?
Het voordeel is dat erg veel mensen indertijd zo'n Siemens M35 hebben gekregen en die telefoons zijn degelijk en mooi, dus ik denk dat er nog wel vraag is naar die accu's. Of past zo'n accu in veel verschillende typen mobieltjes?
Ik vermoed dat zo'n vervangende accu ongeveer 18 euro kost. Ik heb overwogen om een nieuw mobieltje te kopen, maar dat vind ik lastig, want dan moet ik die gaan uitzoeken en de nieuwe gebruiksaanwijzing bestuderen. En ik vind het zonde om mijn oude Siemens M35 plus oplader, etui en headset weg te gooien, want die werken nog goed. En een nieuw mobieltje geeft ook een klein risico dat het misschien niet goed werkt.
Kan ik die nieuwe accu het beste zoeken bij een ‘onderdelen-winkel’ waar ze ook stofzuigerzakken en verloopkabels enzo verkopen? Of kan ik zo'n accu beter ergens anders zoeken?
Mijn belangrijkste vraag is dus: Hoe weet ik zeker dat een vervangende accu niet al te lang ligt opgeslagen in de winkel?