Vast telefoonabonnement vervangen door mobiel abonnement of kabel?

• Flashmi

Is het goedkoper om je telefoon-abonnement voor de ‘vaste’ telefoonlijn in huis op te zeggen en te vervangen door een abonnement voor een mobieltje?

En wat zijn daarvan de nadelen?

Of is het verstandiger om mijn vaste telefoonlijn te laten lopen via de kabelmaatschappij waar ik nu al ben aangesloten voor tv en internet?

Ik heb nu een abonnement voor mijn vaste telefoonaansluiting (in de muur) plus een prepay-mobieltje.

• Erik

Het is allemaal erg afhankelijk van je eigen situatie en wensen. Op de telefoonrekening van je vaste telefoon kun je zien hoeveel je per maand kwijt bent aan telefoonkosten. Als je mobiel of via de kabel wilt bellen, moet je proberen onder deze kosten te blijven.

Het nadeel, als je overstapt naar mobiel bellen, is dat je vrienden en familie meestal naar een duurder nummer moeten bellen, wat de meesten je kwalijk zullen nemen.

Als je weinig belt, kan het soms goedkoper zijn met prepaid te blijven bellen, omdat je dan geen maandelijkse vaste kosten hebt.

Kijk eens op internet of jouw kabelmaatschappij speciale aanbiedingen hebben voor mensen die al een of meerdere diensten bij hen afnemen.

Als je via KPN belt, kun je overwegen via een zg. carrier-select te gaan bellen. Meer informatie hierover vind je met Google.

Wat je ook kiest, mobiel, kabel of carrier, in de meeste gevallen zul je goedkoper uit zijn dan met KPN.

• Willem

Ik denk dat je goedkoper uit bent om een 3-in-1 pakket van je kabelmaatschappij te nemen, ze hebben nu enorme aanbiedingen en ik weet niet of je veel mobiel belt maar voor je mobieltje zou je dus een los sim-only-abonnement kunnen nemen bij b.v. Simpel.nl. (€ 2,50 of € 5,- per maand) dat is in ieder geval goedkoper dan prepaid alleen moet je daar een 2-jarig contract voor afsluiten en 1 of 2 jaar vooruit betalen, maar dan bel je wel via de KPN. :+