Ik zoek een GSM-telefoon die geschikt is voor prepaid. Ik ben erg benieuwd naar al jullie ervaringen en ideeën. Alvast bedankt.
Ik stel in principe de volgende eisen aan die telefoon:
1. Tot E65,-
2. Fotocamera
3. Voice-recorder minimaal een uur
4. Schuifmodel of uitklapmodel
5. Gebruiksvriendelijk
Hieronder geef ik een toelichting op deze eisen en noem ik een paar minder belangrijke wensen.
EISEN
1. Maximaal 65 euro.
2. Bevat eenvoudige fotocamera. Kwaliteit van de foto's mag matig zijn. Flits hoeft niet.
3. Bevat ‘voice recorder’ voor opnamen van minimaal een uur, zonder dat daarbij een piepje klinkt elke paar minuten. Zo'n voicerecorder-functie neemt geluid op, zonder dat je telefoneert. Die mogelijkheid heet ook wel ‘voice-memo’.
4. Geen ‘blokmodel’, omdat die uit zichzelf kan aangaan en vanzelf kan gaan opbellen in je broekzak. (Dat is me eerder overkomen, doordat er iets tegen de knopjes drukte.) En ik wil niet telkens een ontgrendelend wachtwoord invoeren, als ik de telefoon aanzet. Mijn GSM staat bijna altijd uit, maar ik heb hem altijd bij me.
5. Zeer makkelijk te bedienen, ook qua SMS-functie. Dus duidelijke menu's en handig gevormde toetsen.
WENSEN (MINDER BELANGRIJK)
6. Gangbaar merk, zodat ik er goedkoop een vervangende accu voor kan kopen.
7. Vrij recent model, zodat de vervangende accu hopelijk nog zeer lang te koop is.
8. Gaat niet vaak kapot. (Dat is lastig te beoordelen voor een individuele gebruiker.)
9. Bel-signaal is hard genoeg.
10. Ik heb een oud prepaid-beltegoed dat ik naar mijn nieuwe telefoon wil overzetten.