Welke GSM tot E65,- met camera en voice-recorder?

• Regaal

Ik zoek een GSM-telefoon die geschikt is voor prepaid. Ik ben erg benieuwd naar al jullie ervaringen en ideeën. Alvast bedankt.

Ik stel in principe de volgende eisen aan die telefoon:

1. Tot E65,-

2. Fotocamera

3. Voice-recorder minimaal een uur

4. Schuifmodel of uitklapmodel

5. Gebruiksvriendelijk

Hieronder geef ik een toelichting op deze eisen en noem ik een paar minder belangrijke wensen.

EISEN

1. Maximaal 65 euro.

2. Bevat eenvoudige fotocamera. Kwaliteit van de foto's mag matig zijn. Flits hoeft niet.

3. Bevat ‘voice recorder’ voor opnamen van minimaal een uur, zonder dat daarbij een piepje klinkt elke paar minuten. Zo'n voicerecorder-functie neemt geluid op, zonder dat je telefoneert. Die mogelijkheid heet ook wel ‘voice-memo’.

4. Geen ‘blokmodel’, omdat die uit zichzelf kan aangaan en vanzelf kan gaan opbellen in je broekzak. (Dat is me eerder overkomen, doordat er iets tegen de knopjes drukte.) En ik wil niet telkens een ontgrendelend wachtwoord invoeren, als ik de telefoon aanzet. Mijn GSM staat bijna altijd uit, maar ik heb hem altijd bij me.

5. Zeer makkelijk te bedienen, ook qua SMS-functie. Dus duidelijke menu's en handig gevormde toetsen.

WENSEN (MINDER BELANGRIJK)

6. Gangbaar merk, zodat ik er goedkoop een vervangende accu voor kan kopen.

7. Vrij recent model, zodat de vervangende accu hopelijk nog zeer lang te koop is.

8. Gaat niet vaak kapot. (Dat is lastig te beoordelen voor een individuele gebruiker.)

9. Bel-signaal is hard genoeg.

10. Ik heb een oud prepaid-beltegoed dat ik naar mijn nieuwe telefoon wil overzetten.

• Marly

Een paar punten ter overweging :

Onder de 65 euro nieuwprijs krijg je tegenwoordig van de bekende merken alleen nog maar de budget modelletjes, m.a.w. toestellen, die mijn neefje van acht nog niet eens voor niks zou willen hebben.

Camera, indien al aanwezig, is belabberd van kwaliteit, voice memo zit er gewoonlijk niet eens op.

Om gesprekken van minimaal een uur op te kunnen nemen, wanneer die functie er al op zit, moet het toestel de mogelijkheid tot het plaatsen van een geheugenkaart hebben, dit is maar bij enkele toestellen uit die budget prijsklasse het geval.

Bij gebruik van het eigen toestelgeheugen, dat bij die goedkope toestelletjes zeer beperkt is, kunnen ze maar een paar minuten opnemen.

Een slider heeft gewoonlijk ook de beltoets op de buitenkant, dus die kan ook “broekzakbellen”, je zou dus een clamshell moeten hebben.

Verder is natuurlijk elke simlockvrije telefoon geschikt voor prepaid, maar simlockvrij is er weinig te krijgen in jouw prijsklasse. Je kunt wel, wanneer je je oude simkaart wilt blijven gebruiken, een toestel met simlock kopen, van dezelfde provider, als je nu hebt.

Misschien kun je beter eens naar een goede gebruikte telefoon op zoek gaan, dan vind je er misschien eerder eentje, die aan al je eisen voldoet.

• Regaal

Marly,

Ik ben blij met je uitgebreide antwoord. Je hebt er veel verstand van denk ik.

Ik wil desnoods tot 80 euro gaan. Die voice-recorder om gesprekken op te nemen zonder dat ik telefoneer, moet ik denk ik laten schieten vanwege mijn lage budget.

Tweedehands is inderdaad een optie, maar mogelijk tijdrovend en geeft mogelijk een risico dat het toestel defect is of half versleten.

Is er een clamshell onder de 80 euro met een aansluitmogelijkheid voor een cassetterecorder of externe memo-recorder? Dit voor het opnemen van telefoongesprekken.

De camera-functie vind ik wat minder belangrijk dan die aansluitmogelijkheid voor een cassetterecorder of externe memo-recorder.

• **josty**

Marly,

Ik ben blij met je uitgebreide antwoord. Je hebt er veel verstand van denk ik.

daarvoor zitten we hier (athans de meeste van ons)

Ik wil desnoods tot 80 euro gaan. Die voice-recorder om gesprekken op te nemen zonder dat ik telefoneer, moet ik denk ik laten schieten vanwege mijn lage budget.

dat weet ik wel zeker of je moet voor een 2ehandse gaan

Tweedehands is inderdaad een optie, maar mogelijk tijdrovend en geeft mogelijk een risico dat het toestel defect is of half versleten.

zoek een toestel waarvan men de bon nog heeft en welk nog binnen de garantie valt,mocht dit het geval zijn dan wordt de gsm gratis (uitzondering van val-of waterschade) gemaakt door een service point,probeer ook in je directe omgeving te zoeken naar een gsm,zodat je hem werkend kunt zien

Is er een clamshell onder de 80 euro met een aansluitmogelijkheid voor een cassetterecorder of externe memo-recorder? Dit voor het opnemen van telefoongesprekken.

neen,zoiets moet nog uitgevonden worden ;)

De camera-functie vind ik wat minder belangrijk dan die aansluitmogelijkheid voor een cassetterecorder of externe memo-recorder.

• Regaal

**josty** schreef:

> zoek een toestel waarvan men de bon nog heeft en welk nog

> binnen de garantie valt,mocht dit het geval zijn dan wordt de

> gsm gratis (uitzondering van val-of waterschade) gemaakt door

> een service point,probeer ook in je directe omgeving te

> zoeken naar een gsm,zodat je hem werkend kunt zien

Dat zijn heel goede adviezen.

> Is er een clamshell onder de 80 euro met een

> aansluitmogelijkheid voor een cassetterecorder of externe

> memo-recorder? Dit voor het opnemen van telefoongesprekken.

>

> neen,zoiets moet nog uitgevonden worden ;)

Hoezo nog uitgevonden worden? Dit zal bij sommige duurdere modellen toch wel kunnen? Een simpele mini-jackplug-uitgang bijvoorbeeld, waar ik bijvoorbeeld een cassetterecorder op kan aansluiten? (Voor andere lezers: Met een clamshell bedoel ik een uitklapmodel.)

Ik heb nu een prepaid beltegoed bij Telfort voor mijn oude mobieltje. Mijn oude mobieltje ga ik weggooien. En ik wil mijn oude mobiele telefoonnummer en registratie bij Telfort handhaven zonder ingewikkelde rompslomp.

Kan ik dan nu beter een simlock-free mobieltje kopen of een prepay-mobieltje met een beltegoed vanTelfort? Ik heb begrepen dat een simlock-free mobieltje duurder is dan een prepay-mobieltje. Hoeveel geld zal dat gemiddeld schelen voor een mobieltje van 80 Euro?

• **josty**

ja de duurdere modellen bevatten inderdaad een jack-plug aansluiting,maar dan moet het toestel wel je memorecorder of cassetterecorder herkennen,en dit zal niet zo het geval zijn,meestal blijft dit beperkt tot een headsetje of datakabel

betreffende hetgene wat je kwijt bent voor een gsm die simlockvrij is of een gsm met simlock,kan meestal toch wel 50 tot 100 euro schelen per model (nieuw en 2ehands)

simlockvrij maken is trouwens tegenwoordig heel simpel te ontlopen aangezien er genoeg unlockers zijn die voor 10 euro je gsm simlockvrij kunnen maken,klaar terwijl je wacht

ja wat is wijsheid,wil je van alle rompslomp af en meteen aan de slag met je nieuwe gsm dan raad ik je aan om een prepaid gsm te zoeken die gelocked is op Telfort OF je kiest voor een simlockvrije gsm

Ik persoonlijk zou voor een simlockvrije gsm gaan,aangezien 2ehands er genoeg keus is tot 80 euro en mocht je van Telfort af willen (door welke toestand dan ook) dan hoef je je gsm niet meer simlockvrij te laten maken en bespaar je ff 10 euro

wat ik je aanraad,speur naar een model gsm op internet wat jou aanspreekt,kijk op marktplaats (in jouw omgeving) wat het aanbod is,en kijk op youtube naar een review (beoordeling) van het toestel zodat je weet dat dit toestel ook echt iets voor je is…meestal is een review op youtube in het engels maar tegenwoordig staan er ook reviews in het nederlands,mocht je overtuigd zijn,dan kun je bij desbetreffende aanbieders op marktplaats nog altijd de gsm bij die mensen thuis zelf beoordelen,alvorens je hem koopt

• brooks

kijk anders eens op onderstaande link,

http://shop.telfort.nl/prepaid-gsm/

waarschijnlijk staat er vast wat bij voor jbinnen je budget.

persoonlijk zou ik met jou wensen gaan voor de SE 302, ondanks dat het geen clamshell is.

suc7

• Regaal

Bedankt voor de tips.