HELP: STALKEN MOET IK OPNEMEN VOOR STALKFORMULIER???

• Danielle

Hoi,

ik word lastig gevallen door een anonieme beller.

ik krijg vieze kreungeluiden etc. te horen. ik word er gek van.

nu krijg ik binenkort een stalkformulier thuis alleen ik vroeg mezelf af;

moet ik de telefoontjes oppakken of als die op de voicemail gaat is dat voldoende zodat ze vanuit mijn provider kunnen nagaan dat er daadwerkelijk gebeld is??

DUS moet er verbinding zijn gemaakt (dus telefoon opnemen) of is bellen naar me nr (en niet opnemen) voldoende voor ze om het te achterhalen dat er naar mij gebeld is!!!!!!

• JeroenW

Vraag 't je provider?

• Erik

Danielle, Je post met hoofdletters en op verschillende fora. Beiden is not done! Jij wilt zo te zien ook netjes worden behandeld, maar lapt eenvoudige forumregeltjes aan je laars. Niet netjes! Ik denk dat daarom JeroenW de beste oplossing aangeeft, want ik ben bang dat je hier nog weinig hoeft te verwachten…

• JeroenW

Ik denk dat er (gelukkig) weinig mensen zijn die ervaring hebben met een stalker formulier.

• ZelfUnlocken.nl

Je dient de telefoontjes gewoon op te nemen. Zodra je door hebt dat het weer de stalker is, je toestel gewoon neerleggen en tijdstip noteren. Als je een lijst van tijdstippen hebt, dit aan je provider overleggen. Door het opnemen (hetzij door je zelf of door je voicemail) wordt het ‘gesprek’ bij de provider geregistreerd. Door zelf op te nemen en NIET meer op hangen, jaag je de stalker alleen maar op kosten en uiteindelijk zal hij/zij het opgeven.

Ik hoop dat je wel wat aan mijn bericht hebt.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Dhr. J.Albert

ZELFUNLOCKEN.nl - Eindelijk de mogelijkheid om zelf uw Nokia GSM te unlocken en de beveiligingscode te berekenen. UNIEK IN NEDERLAND.

Website: http://www.zelfunlocken.nl

• DenSan

Lieve mensen, ik word gek van gemene smsjes die mij continu gezonden worden via een nummer wat ik niet ken (0626315840). Dreigen, kinderen iets aandoen,mijn vrouw iets aandoen etc. en dit is altijd als ik in het buitenland zit voor mijn werk. Is er dan niemand die iets hieraan kan doen? Ze kunnen me niet eens vertellen welk abbonement dit is….wie kan me helpen?

• Marly

De provider mag je inderdaad het nummer niet geven, i.v.m. privacy, maar heb je al eens met een ander nummer (dat de stalker niet kent) naar dat nummer gebeld (of door een familielid of vriend laten bellen), om te horen wie opneemt ?

Wel is het (helaas) zo, dat via internet smsjes verstuurd kunnen worden, waarbij men zelf de afzender invult en dat kan dan natuurlijk elk nummer zijn. Zo kan men zogenaamd via een ander, dan het eigen, nummer smsen.

• Erik

Hierover zijn op dit forum al genoeg berichten geplaatst…