A-GPS

• al

A-GPS is de afkorting van Assisted Global Positioning System. Deze techniek combineert GPS met informatie van het mobiele netwerk om sneller een positie te kunnen bepalen.

Tevens kan ook de positie bepaald worden in dichtbebouwde gebieden omdat het mobiele netwerk grofweg al weet waar de mobiele telefoon zich bevindt. Deze informatie wordt verkregen met behulp van het Cell-ID van het basisstation waar de mobiele telefoon bij is aangemeld. Tunnels, muren en bossen hinderen de ontvangst van satelliet signalen die nodig zijn voor het gebruik van GPS. A-GPS vangt dit probleem op.Mijn vraag is ik heb een samsungG810 navi moet ik voor A-GPS extra betalen(via data) of is gratis het gebruiken van A-GPS.

alvast bedankt

al

• JeroenW

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je moet betalen. Check 't anders even met je provider.

• Moros

volgens mij moet je dit betalen, je download volgens mij een bestandje met gegevens waar de satalieten ongeveer zijn, daarom duurt het zoeken ook veel korter. maar echt duur is het volgens mij ook niet.

• brooks

het klopt, je dient te betalen voor de data die verstuurt /ontvangen wordt als gevolg van a-gps.

dit kan bv in het buitenland(als men bv op vakantie is) flink in de papieren lopen.

• JeroenW

M.a.w., blauwtand gps ontvangertje is goedkoper uiteindelijk.

• Moros

Wel een hoop extra gedoe, ik hoe het bij me 6210 navigator met route 66 erg makkelijk

• al

heren bedankt allemaal.ik heb nog een vraag voor moros i.v.m. de nokia 6210 navigator

deze werkt toch alleen met nokia maps?ik weet niet beter dan dat route 66 niet

samen werkt met de 6210 navigator of heb ik me vergist.

alvast bedankt,

al

• Moros

Het werkt prima met route 66 hoor, heb het pakket gekocht via bol.com was 48 euro. twas wel een wat aparte installatie maar het werkt goed.