Gsm als data-modem gebruiken

• Jeroen

Dag,

Ik ben al een tijd bezig om de volgende combinatie te laten werken:

Laptop (WinXP) via Bluetooth naar Nokia 6021, vervolgens wil ik met (bijv.) Hyperterminal bellen naar een ander gsm-modem (of vastelijn modem).

Er wordt alleen data verzonden, geen spraak. Het andere gsm-modem is verbonden met een computer die op zal nemen als hij gebeld wordt.

Het Bluetooth deel werkt, gsm begint met bellen (te bellen nummer staat ook in display) maar hangt vrijwel direct weer op (melding “no carrier” in HyperT).

Heb de laptop en gsm al verbonden met kabel ipv. BT, diverse instellingen in laptop en gsm al verandert, zonder resultaat. Het schijnt te kunnen, wat doe ik verkeerd?

Bedankt,

Jeroen

• JeroenW

Vertel je modem ‘s dat ’ie niet op carrier moet letten. setup=atx3 uit m'n hoofd.

• www.gsm-forum.nl.ae

Ik deed dat ook met vodafone telefoon. Dat bleek niet toegestaan te zijn, dus waarschijnlijk heeft je provider op je laptop het internet geblokkeerd. Gr stefan

• Jeroen

Dag,

Bedankt voor de reacties. JeroenW, hoe stel ik dat in het modem in? Ook met HyperT? Als dit lukt denk ik dat het wel zou werken, maar hij geeft die melding toch niet zomaar?

Gsm-forum, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. In de Gsm zit een Kpn simkaart, ik kan er zelfs mee internetten (op de gsm en via mijn laptop). Maar ik hoef er niet mee te internetten, ook niet via mijn laptop: Hij belt alleen naar een 10-cijferig data-telefoonnummer van een ander modem (vastelijn of gsm).

Bedankt,

Jeroen.

• JeroenW

Jeroen schreef:

>

> Dag,

>

> Bedankt voor de reacties. JeroenW, hoe stel ik dat in het

> modem in? Ook met HyperT? Als dit lukt denk ik dat het wel

> zou werken, maar hij geeft die melding toch niet zomaar?

Je probeert te bellen? OF liever, in te bellen? Hyperterminal is vrij strict in de leer. Zo'n communicatie begint met het off hook gaan, dan wordt er even geluisterd of er een kiestoon is en dan wordt er een nummer in toontjes afgegeven.

Google maar ff op hyperterminal en atx3

>

> Gsm-forum, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. In de Gsm

> zit een Kpn simkaart, ik kan er zelfs mee internetten (op de

> gsm en via mijn laptop). Maar ik hoef er niet mee te

> internetten, ook niet via mijn laptop: Hij belt alleen naar

> een 10-cijferig data-telefoonnummer van een ander modem

> (vastelijn of gsm).

>

Ik ook niet. Dat een abbo geen data verkeer toeliet heb ik in geen jaren meer mee gemaakt.

>

> Bedankt,

> Jeroen.

• Jeroen

Hallo JeroenW,

Hij doet nu al wat meer, ik bel nu ATD0612345678;setup=atx3 en dan gaat hij inderdaad door met bellen. Zou dit carrier-onderdrukken (of hoe dat heet) ook niet automatisch kunnen? Ipv. telkens deze toevoeging te doen.

Bedankt,

Jeroen

• Erik

“dus waarschijnlijk” is erg interessante info waar Jeroen geen ene @!#$ aan heeft! Kom volgende keer eens met feiten waar hij wel wat aan heeft!

• Jeroen

Heren,

Het werkt, zelfs zonder de atx3 toevoeging.

Probeerde het steeds met een prepay-simkaart, dat ging dus niet. Met een abonnement-simkaart werkt het nu wel. Waarom weet ik ook niet, maar het werkt.

Bedankt voor de reacties,

Jeroen

• Jeroen

Hallo,

Heb nu weer een ander probleem:

Het bluetoothprogramma dat ik gebruik (BlueSoleil 2.7.0.8) maakt automatisch een Com-poort aan om een seriele verbinding tot stand te brengen: Com14.

Helaas gaat het programma dat ik gebruik om er verder mee te kunnen werken maar van Com1 t/m Com9.

Als het mogelijk is om in BlueSoleil deze automatisch gegenereerde Compoort te wijzigen, hoe moet ik dit dan doen? Heb al diverse andere Compoorten verwijderd maar dit helpt niet.

Groet,

Jeroen