Nokia N95 of de Samsung 9001 Omnia ?

• Man

Ik sta in grote twijfel.

De Samsung Omnia 9001 of de Nokia N95.

Het display vindt ik belangrijk, welke van de twee is groter bijvoorbeeld en zijn er mensen die 1 van de twee hebben,ik zou graag meer recensies lezen en voor en nadelen van beide apparaten.

Ik wil een toestel met snel internet en handig in gebruik als basis.

• oneeye67

Ik heb de N 95 al 1,5 jaar en erg tevreden. Als je dan voor een nieuwe foon wil dan is de N 96 een aanrader. De opvolger van de 95.

Voordeel van de Nokia is dat ie een toetsenbord heeft in tegenstelling tot de Omnia.

Wat internet betreft op de N 95 ben er zeer tevreden over, zit wifi op dus als je op een industrieterrein zoals ik vaak komt en hij detecteert een draadloos netwerk wat dan ook niet beveiligd is kan je supersnel en kosteloos internetten.

De Samsung vind ik een mooi toestel, maar ben niet weg van tochscreen…..daarover zal je revieuws moeten lezen hoe of wat ( ff googelen)

Ik wacht nog 3 maanden kan ik de 96 bestellen.

succes met je keuze

Grtzz, Oneeye

• Jipke frl

Mijn pa heeft een pda met navigatie er op, ook touchsscreen, nou met zo'n pennetje elke keer de letters aantikken zeer leuk, allemaal dopjes nu na een poos gebruiken in het touchs gedeelte…………

• oneeye67

Dat ding heb ik ook nog ergens liggen in me la :D heb er toen een plastic beschermhoes overheen geplekt tegen die putten.

Heb nu een Tom Tom met touchscreen, ben blij dat het grote iconen zijn, met die kolenschoppen van mij, zo een klein pielschermpje zou alleen tot ergenis bij me lijden ;)

• istanbullu

Ik heb allebei de toestellen en ik verplicht mezelf om de Omnia te gebruiken op dit moment. Ik vindt persoonlijk gezegd dat een windows toestel veel meer kan dan een symbian en die touchscreen blijft leuk. Ik moet wel zeggen dat als ik de N95 8gb even voor een weekje of zo gebruik ik met pijn in me hart weer overga naar de Omnia.

De N96 zou ik niet nemen. Het toestel heeft ten opzichte van de N95 8gb helemaal niets te bieden behalve een andere design en zogenaamd tv-kijken (waar je uiteindelijk voor moet betalen). Ik ken zat chinese toestellen met een groter scherm dan de N96 waar je ook tv op kan kijken, gratis en zonder kpn.

Als het aan mij ligt zou ik de N95 8 gb nemen dus.

• oneeye67

Het gaat me niet om de TV funktie, kijk wel tv op me lapje ;)

Ben nog lang niet uitgekeken op me N 95 en in vergelijking tot de 8GB versie is mijn geheugen uitbreidbaar. De N 96 heeft ook nog is een MEGA geheugen van 16GB en is uitbreidbaar (niet dat ik dat vol krijg :D )

Maar zie het als een waardige opvolger van 95.

En persoonlijk kan ik beter omgaan met n Nokia dan Samsung, maar das puur persoonlijk, zat ook te denken aan de iphone,maar daar zie ik vanaf ….

• Marly

@oneeye67: J

Je hebt nog tijd tot je verlenging, dus ik zou toch nog maar eens wat tests lezen, de N96 valt veel mensen heel erg tegen, behalve Mobiele TV en het grotere geheugen biedt hij nauwelijks meer dan de N95 (soms zelfs minder) en wanneer je niet KPN als provider hebt, kun je Mobiele TV niet gebruiken.

Overigens is Mobiele TV, voor mensen, die de N96 met een abo bij KPN hebben genomen, gedurende de gehele looptijd van het contract gratis.

• oneeye67

Wat TV betreft, ben bezig om te kijken voor “digitenne” via usb van KPN heb ik gewoon tv op 17# scherm ipv klein tv'tje

En idd, ik heb nog wel ff voor ik mag verlengen, wie weet wat er nog uit komt de komende maanden ;)

• Lemco

Ik heb zelf een paar weekjes de N96 en idd de N96 heeft weinig meer te bieden dan de N95 8 GB. Het enige is dat het toestel DVB-H Mobile TV, 16 GB dynamisch geheugen leverd, en een ander uiterlijk maar daarmee is dan ook alles ook gezegd. De N96 is een mix met de N78, N81 en N95 8GB. De camera valt zwaar tegen van de N96, het toestel schiet soms wat te fletse foto's en als je overstapt van een N95 naar N96 zie je gelijk dat er een waas op zit. En waarom puur om de kosten te bedrukken. Ook een camera cover en xenon flitser mist. De Verder is de alles gelijk gebleven met de andere N9x broertjes zoals N95 en N95 8 GB. Zie de N96 als een doorontwikkelde N95, met een vernieud menu, verfrissend uiterlijk. Meer is het ook niet. Ik heb de review van Marc Rutten gelezen over de N96 en in zijn ogen is de N96 GEEN opvelger van de N95.

De Samsung i900 Omnia, Omnia betekend in het Latijns voor Alles. En als je alles bedoeld is het ook alles. De i900 Omnia is ook Windows 1e mobiele smartphone met een 5 MP. en ook alles zoals Gezichtsherkenning,Smile-Shot, Beeldstablisator, en Geotagging is megelverd voor de camera. eigenlijk is de Omnia een alles kunner van Samsung alleen schijnt als je een SMS'er bent of iemand die veel tekst invoerd is de Omnia nit echt geschikt. Ook het beeldscherm is maar 65.536 kleuren in plaats van een 1.6000.000 kleurenscherm. En waarom Windows ondersteund het niet, 65.000 is de max. Dus ook afleesbaarheid in de zon is diep treurend. Persoonlijk zou ik voor de N95 8 GB gaan.

Lemco

• Man

Damn Ik bedoelde de N95 8gb……..van Nokia, ik heb wel gemerkt dat van de Samsung Omnia zijn scherm GROTER is als van Nokia……