pukcode

• rianne

Hoi,

mijn dochter heeft een samsung praipaid telefoon.Wat er gebeurt is weet ik niet precies. Ze zegt dat ze een beveiling op haar telefoon heeft ingesteld met een code zodat niet iedereen haar telefoon kan lezen,zoals berichtjes ed.

Ze heeft de code weer ingetoetst, en nu krijgt ze de melding ‘Kaart met uitgeschakelde puk geblokkeerd’. Hoe los ik dit op.?

gr. Rianne

• Erik

Zit er in het prepaid pakketje geen briefje met een code. Deze is vaak door een kraslaagje onzichtbaar gemaakt. Vaak is de pukcode op internet te vinden als je je op het internet bij je provider hebt geregistreerd.

Of probeer of de klantenservice je kan helpen.

• Steven.w

Als er staat dat de pukcode geblokkeerd is, dan is de simkaart niet meer te redden. Een pukcode zorgt ervoor dat je, als je je pincode vergeet, je een nieuwe pincode in kan stellen.

Een pincode heeft 3 invoermogelijkheden en een pukcode 8. Na 8 maal een foutieve pukcode te hebben ingevoerd, wordt de simkaart definitief geblokkeerd en moet je contact opnemen met de klantenservice voor een nieuwe simkaart, of er zelf een kopen.

Steven

• Tex Merkelbach

Van mijn Samsung X481 krijg ik ook de melding: uitgeschakelde puk geblokkeerd.

En ik krijg hem met de desbetreffende codes ook niet ge-Unlockt.

IMEI: 351104101774508

PUKcode: 53807808

SIMkaart nummer: 0610023074833

Bij voorbaat dank.

Mvrgr.

Tex Merkelbach.