slecht smsen/bereik met orange (T-mobile)

• Arijan

Hallo, ik heb de laatste weken steeds dat ik niet kan smsen of dat ik slecht bereik heb. Ik ben bij Orange en maak nu dus ook gebruik van het Tmobile netwerk.

Hebben andere deze klachten ook?

Wat kan ik er aan doen? ALs ik orange bel halen ze eigenlijk hun schouders op.

• JeroenW

Geen last van. Is het in een bepaalde regio?

• oneeye67

Ik heb ook Orange en had er ook problemen mee.

Ouwe rot van klantenservice Orange vertelde me dat je je foon op handmatig netwerk zoeken moet zetten en dan T-mobile kiezen, nu staat ie op automatich en blijft ie Orange zendmasten zoeken, en die worden steeds minder.

Grtzz, Oneeye

• Theo

Dat er minder bereik is op Orange door een minder aantal zendmasten is de vraag niet. De vraag is dat hij minder bereik heeft op het T-mobile-netwerk waar hij inmiddels naartoe is gemigreerd. Dat zal dan wellicht plaatselijk zijn en is afhankelijk van het feit of er wel of geen T-mobile zendmast dicht in de buurt is. Kennelijk stond er voorheen wel een Orange-mast dicht in jouw omgeving en staat de T-mobile mast wat verder weg. Dat kan altijd plaatselijk gebeuren en is niet te voorkomen. Bij mij in de buurt maakt het niet uit, het T-mobile netwerk is net zo sterk als voorheen bij Orange, maar beide masten staan dan ook dicht bij elkaar hier in het dorp. Als je inmiddels definitief bent gemigreerd naar T-Mobile (zoals bij mijn mobiel al enkele weken het geval is) dan kan je ook niet meer handmatig kiezen voor Orange.

• Moonlampje

Ik heb een abo van T Mobile en heb ook de laatste week ofzo gewoon bijna geen bereik meer, tot uitvallen tijdens het bellen aan toe. Zal vanzelf wel weer een keer overwaaien, hoop ik :D