orange gebruikers....

• Theo

Ik zit als Orange-klant nu difinitief op het T-mobile netwerk en ervaar dat netwerk nu een kleine week. En ik moet je zeggen dat ik daar niet vrolijk van wordt. Het is zeker niet beter dan het Orange-netwerk, op z´n hoogst net zo goed (of net zo slecht). Verder heb ik al diverse keren meegemaakt, onderweg rijdend in de auto, dat het netwerk zomaar geheel wegvalt. Dat duurt dan een minuut. Bij Orange heb ik dat in al die jaren nog nooit meegemaakt. Ook het 3g-netwerk is maar zeer matig, net als Orange hier in het dorp dus geen bereik. Dat men durft te stellen dat hun 3g-netwerk gelijkwaardig is aan KPN en Vodafone, is gewoon een grove leugen. Men zegt dat dit alles beter zal worden na integratie met delen van het Orange-netwerk. Die integratie moet eind dit jaar zijn afgerond. We zullen zien of het dan merkbaar beter is, anders ben ik na de contractperiode in mei 2009 weg.

• oneeye67

Zelg heb ik mijn oude Orange abbo, en sinds 4 maanden een T-Mobile abbo erbij, overal waar ik kom (werk landelijk) heb ik met beide netwerken bereik.

Oke afgelopen vrijdag nacht had ik geen bereik op beide netwerken, maar toen zat k ergens midden in een bos in de Flevopolder :D in een werkcontainer, maar moet er wel bij zeggen als ik buiten stond had me T-mobile foon wel bereik en Orange niet, dus ja het is voor mij een beetje gelijk.

Zelf me data-only usb stick van T-Mob. had geen bereik en als ik buiten met em lapje ging staan had ik via T-mobile een langzame GPRS verbinding. Zit nu in Bergen op Zoom en heb supersnel internet via HSDPA, en me beide gsm's vol bereik.

Ben zelf ook geen fan van TM dus vandaar dat k jaren bij Orange zit/zat….

Maar als k dan kijk wat er over blijft Vodafone en KPN, dan maar naar TM die andere 2 zijn helemaal niet te betalen qua kosten….

Grtzz, Oneeye

• Marchel

Sinds een week of twee is het UMTS-bereik in de omgeving Utrecht knudde bij T-Mobile.

Vaak een slecht 3g bereik , en in IJsselstein/Nieuwegein vaak helemaal geen 3g.

Sinds ze bij T-Mobile de netwerken zijn gaan samenvoegen gaat het steeds slechter. Heb dit met 4 verschillende gsm`s , dus het ligt niet aan het toestel.

Heb gisteren T-Mobile een mail gestuurd waarin ik mijn ongenoegen heb geuit. Ik ben niet van plan om iedere maand 9.50 Euro extra voor mijn PIT te betalen , als ik geen UMTS ontvangst meer heb. Ik internet minstens 2 uur per dag (tijdens het reizen) , en momenteel valt ook nog wel eens het internet helemaal weg.

Ben benieuwd of deze ontvangstproblemen snel tot het verleden behoren , aangezien ik al jaren een zeer tevreden gebruiker ben bij T-Mobile.

Marchel.

• Theo

Zoals gezegd zie ik momenteel weinig verschil tussen Orange en T-mobile voor wat betreft bereik. Is ook eigenlijk wel logisch: beiden zijn immers 1800-netwerken met hier en daar wat 900-dekking. Dus net andersom als bij KPN en Vodafone. Ook het 3-g netwerk komt volgens mij meer overeen met het bereik wat Orange daarmee heeft, dan met KPN en Vodafone. Met Orange had ik wat, bijvoorbeeld door de onbeperkte geldigheidsduur van het beltegoed en dat je dit ook kon verrekenen met wat je in het buitenland belde. Oók het gratis email-adres met SMS-notificatie vond ik handig. Jammer dat dit eerder dit jaar is afgeschaft. Dat waren voor mij redenen om het soms wat mindere bereik op de koop toe te nemen. Met T-mobile heb ik niks, dus dan moet het zeker wat meer te bieden hebben dan Orange voor wat betreft bereik e.d. We zullen zien aan het eind van het jaar of men hun beloften voor een beter netwerk waar maakt!

• oneeye67

Ik heb n web n walk stick van t-mobile voor me laptop, en uitzonderingen daargelaten zoals verlaten en afgelegen plekken….

Overal uitstekend HSDPA netwerk

Ging mij meer om persoonlijke reden dat k Orange beter vind/vond

Maar ja helaas, hopen dat er binnekort weer een nw provider op de NL markt komt

• Theo

Ik weet niet in welk gebied jij rondreisd, maar hier in het dorp (echt zo klein niet en toch in de randstad) is er geen of nauwelijks 3g-dekking van T-mobile, terwijl KPN en Vodafone al wel enige jaren prima 3g-dekking hier hebben. Overigens, jouw wens voor een nieuwe provider in NL kan je echt wel vergeten. Die markt is inmiddels wel uitgekristalliseerd. Het is tenslotte niet voor niets dat Orange niet kon overleven. Er zal niet meer ruimte zijn dan voor de huidige 3 aanbieders met eigen netwerken: KPN, Vodafone, en T-Mobile. (Dit naast allerlei andere aanbieders zoals bijvoorbeeld AH-Mobiel, Debitel, etc. die technisch gebruik maken van één van de 3 genoemde netwerken).

• oneeye67

Ik werk landelijk, afgelopen weekend in de Flevopolder gezeten, en de laatste 2 weken in Bergen op Zoom, voor mij vakantie, Borselle, eindhoven, Kampen, Enkhuizen….enz,enz

Dus kom zo n beetje overal ;)

wat nw.aanbieders betreft was ik al n beetje bang voor….was eerst Dutchtone later Orange en nu verdwijnt t helemaal….

T-Mobile is ook meer europees, ben op vakantie in Kroatie en Bosnie geweest, en door DLD,Oostenrijk, Slovenie en Kroatie had ik allemaal TM netwerk

• Marly

Nou, Orange (France Telecom) bestaat ook nog steeds in een aantal landen hoor, zowel in, als buiten Europa, 't ligt er maar aan, in welke richting je reist ;-).

Trouwens, wat de UMTS-netwerken betreft : op papier is dat van T-Mobile goed, in de praktijk echter, zijn de netwerken van KPN en Vodafone vele malen beter.

• oneeye67

Ik heb nu T-mobile voor UMTS/HDSPA puur om het feit dat het de enige provider is die voor een vast bedrag p.m in mijn geval € 70,00 onbeperkte data-limiet aanbied.

En aangezien ik diensten werk van gemiddeld 14 tot 16 uur per dag en net zo lang online ben, kan je voorstellen dat ik niet gecharmeerd ben van de fair-use policy van de overige 2 aanbieders…

• Theo

Ik begrijp jou ook wel dat je om die reden een goedkoop data-abonnement bij T-mobile hebt. Ik zou misschien in jouw geval hetzelfde doen. Dat neemt niet weg dat Marly een punt heeft dat het op papier bij T-mobile wel klopt maar in de praktijk toch anders (lees: veel minder) is. Neem bijvoorbeeld de UMTS-kaart voor het dorp waar ik woon. Daar zouden grote delen van het dorp UMTS-dekking (buiten) hebben (licht paars gekleurd). In de praktijk is dat vaak niet meer dan zeer wisselend: 2,1 of geen streepjes. Niet bepaald een betrouwbare verbinding! Die zwakke dekking komt van UMTS-masten van naburige dorpen, kilometers verderop gelegen. (De GSM-masten in het eigen dorp moeten immers nog omgebouwd worden voor UMTS). Zo kan ik het op een dekkingskaart ook veel mooier voorstellen dan dat het in de praktijk is. Lees bijvoorbeeld ook alle problemen met de 3g-dekking bij IPhone-gebruikers. Dat heeft ongetwijfeld ook hiermee te maken (al zegt men van niet) en worden klanten met verwijzing naar hun dekkingskaart met een kluitje het riet ingestuurd.