orange gebruikers....

• oneeye67

Hoi mede Orange gebruikers,

Ik was vannacht midden in een gesprek me netwerk kwijt voor 3 uur lang, toen k me netwerk weer terug had, had ik zoiets WTF is er gebeurd? eerst d8 ik dat me foon stuk was,maar al snel verwierp ik die gedachte.

Aangezien de klantenservice van “Orange” wel 24 uur per dag is te bereiken heb ik ze gebeld met de vraag hoe dat zat? (in tegenstelling tot de KS van T-M )

Ze zijn bezig met de omschakeling naar het T-Mobile netwerk en zal je foon inderdaad moeite hebben om een Orange signaal op te pakken.

Klantenservice gaf me de volgende tip en die wil ik dus hier met jullie delen.

Zet je instelling van netwerk zoeken op handmatig en selecteer daarna het T-Mobile netwerk.

Hopelijk hebben jullie er wat aan…

Mvg, Oneeye

• Erik

Dit soort tips hebben we zeker wat aan. Zeker als we, net als jij, geen ontvangst op het Orange-netwerk hebben. Alleen jammer, dat de omschakeling (nog?) niet automatisch plaatsvindt.

• oneeye67

Inderdaad jammer dat het niet automatisch gaat, denk dat het wel gebeurt en dat je zo nu en dan geen ontvangst hebt. Vandaar de tip om het maar handmatig op T-Mobile te zetten……Zeker als ej van je foon afhankelijk bent….

• Theo

Als Orange-abonnee kreeg ik in juli een brief van T-Mobile/Orange dat ik vanaf eind juli gebruik zou kunnen maken van het T-Mobile netwerk op die plaatsen waar Orange geen dekking heeft. Ik heb inderdaad in de afgelopen maand een paar keer gezien dat mijn toestel soms overschakelde naar T-Mobile. Bij handmatig kiezen kon je vanaf eind juli ook T-Mobile selecteren. Verder stond in de brief dat ik vanaf eind augustus definitief gebruik zou maken van het T-Mobile Netwerk. Vanaf 25 augustus is dat inderdaad het geval. Er staat nu alleen nog maar T-Mobile in mijn scherm. Ik kan nu zelfs niet meer handmatig het Orange-netwerk selecteren (wat nog wel in de lucht is). Geen toegang meer tot het netwerk. Men is dus duidelijk bezig de Orange-klanten te migreren naar het T-Mobile netwerk.

• oneeye67

Die brief heb ik dus ook gehad en had al verwacht dat me scherm T-mobile zou aangeven maar dat was niet zo.

Heb m nu handmatig op T-Mobile staan,maar in me scherm staat eerst Orange en als ik een toets aanraak T-Mobile, net als in t buitenland…..eerst orange en dan de provider aldaar…. Zal wel aan het toestel liggen ;) N 95

Ik kan nog wel terugswitchen, dus het gaat inderdaad in fases….

• Theo

Wat jij beschrijft bij jouw toestel is normaal. Ook mijn telefoon (N73) geeft bij toetsaanraking even “Orange” aan, en pas daarna “T-mobile”. Dat heeft te maken met je simkaart die nog van Orange is. Inderdaad hetzelfde als bij roaming in het buitenland. Zolang je nog terug kan switchen ben je kennelijk nog niet definitief gemigreerd naar T-mobile (wat bij mij dus sinds 25-8 wel het geval is). Dan kan je niet meer terugkiezen voor het Orange-netwerk).

• Eef

Bij mij staat er Orange in het scherm, en het blijft ook Orange.

Ik heb ook een brief gekregen: als ik mijn telefoon even aan en uit zou zetten dat ik dan op het T-mobile netwerk zou zitten, maar daar merk ik vooralsnog dus niets van.

• Theo

Nee, dat staat er niet in die brief. Er staat dat als je je telefoon even uit- en aanzet je telefoon daarmee GESCHIKT gemaakt wordt voor het T-mobile netwerk. Je kunt dus dan eventueel handmatig kiezen voor T-Mobile of je telefoon zal automatisch kiezen voor T-mobile, wanneer Orange op een plaats geen dekking heeft. Kennelijk is dat laatste niet het geval zodat je nog Orange in je scherm ziet staan. Pas bij definitieve migratie staat er altijd T-mobile in je scherm en kan je niet meer terug naar het Orange netwerk.

• Jipke frl

Mijn ouders hebben ook Orange, prepaid, het is altijd al zo geweest als zij hun gsm aanzetten staat er eerst Orange in beeld en daarna D…………. ben naam ff kwijt.

• Kever

Hoi allen, sinds dat Orange met T-Mobile is samen gegaan, is mijn bereik alleen maar slechter geworden! Eerst had ik in mijn huis overal goed bereik en nu niet meer. Ook ik kan (nog) handmatig het netwerk van T-Mobile kiezen. Ik vraag me eigenlijk af of ik niet van mijn contract af kan, aangezien ze niet meer aan de voorwaarden doen, die ik eis: goed bereik. Wie weet er meer over? Ben juist bij toender tijd BEN weg gegaan, door het slechte bereik, weet ook dat er inmiddels meer masten bij zijn gekomen. Maar wie, Orange of T-Mobile heeft beste bereik?

Alvast bedankt ;-)

Grt #