om de dag opladen

• azalaia

Ik heb 2 mobieltjes, een Nokia 3210 en een Nokia 1100, de laatste 1100 is nieuw gekocht 1 jaar geleden en de ander is nieuw gekocht 10 jaar geleden en allebei zien ze eruit als nieuw.

Vooral die 3210 is heel bijzonder, echt een gadget voor de koelkastliefhebber…

Nu heb ik onlangs voor beide telefoons 2 originele batterijen besteld en daarmee de oude vervangen omdat ze zo snel leeg raakten ook als ik nauwelijks ermee belde.

Maar nu houd ik hetzelfde probleem…ik heb de batterijen de eerste paar keer helemaal leeg laten lopen, opgeladen en zo nog een paar keer, maar lauloene.

Kan ik hier nog iets aan doen of ligt het aan het model telefoons of heeft het model telefoon niks te maken met de capaciteit van de batterij die er ingestopt wordt.

Ik ben nu van plan de SE J132 zodra deze op de markt is, want het schijnt dat deze telefoon een lange batterij duur heeft.

Ik kan wel elke dag opladen, dat is geen probleem, maar ik wil dit nog wel eens vergeten en dan bel ik naar iemand en zit ik meteen zonder stroom.

Bestaat er geen opwindbare mobiel zoals je ook opwindbare radio's kan kopen.

5 minuten draaien en weer 2 uur kunnen bellen, zoiets dus, maar ja, dan blijf je draaien haha….

• Erik

Helemaal geen gek idee zo'n opwindbare telefoon, maar ik zie steeds vaker mogelijkheden een telefoon (en andere apparaten) op te laden met zonne-energie…

• oneeye67

of in t winkelcentrum zo n zuil met tig aansluitingen ;)

• azalaia

AMSTERDAM - Zonder stroom toch je mobiele telefoon opladen. Dat is binnenkort mogelijk met opladers van het Amerikaanse bedrijf M2E Power. De opladers verzamelen energie door beweging, zoals lopen. Zes uur lopen met de lader levert een spreektijd van 30 tot 60 minuten.

Ads door Google

A-Solar backpack /charger

Praktische solar oplossingen. Nooit meer zonder stroom.Online bestellen

www.a-solar.nl

Alle Nokia's

UItverkoop: N95 (8gb), N95, 6500, E71, meer. Gsmweb sale met Relax

www.gsmweb.nl/tmobile/index_tm_nokiGoedkoper dan prepaid?

Getipt op de website van VARA's Kassa! Slechts €2,50 p/m.

www.Simpel.nl

"Het idee is om de oplader in een tasje of rugzak te stoppen en zich op de achtergrond te laten opladen”, legt Regan Rowe van M2E Power uit. “Als de oplader geheel geladen is wordt een telefoon met dezelfde snelheid opgeladen als via het stopcontact.”

Het apparaatje kan via beweging opgeladen worden doordat binnenin een lithium ion batterij zit die omgeven wordt door kabels en magneten. Als het apparaat beweegt wordt er een elektromagnetisch veld gevormd rond de kabels waardoor elektriciteit wordt opgewekt.

Mocht de gebruiker toch een stopcontact tegenkomen dan kan de lader ook via het stopcontact worden opgeladen. Mobiele telefoongebruikers moeten voor de vinding nu nog een aparte oplader kopen, maar M2E Power zegt in onderhandeling te zijn met mobiele telefoonfabrikanten over de mogelijkheid om de generator direct in de telefoon in te bouwen. Rowe verwacht dat het nog zeker twee jaar duurt voor zelfladende mobiele telefoons op de markt verschijnen.

————————————————————————————————————

ALSOF IK EEN VOOEGEVOEL HAD….

azalaia

• azalaia

voorgevoel…. moet het zijn…

azalaia