Duplicaat SIM-kaart

• Es

Dat ik een leek ben op het gebied van de nieuwste elektronische snufjes weet ik, maar toch even een gokje.

Ik ben mijn SIM-kaart vergeten op mijn vakantieadres. Weet iemand of je een duplicaat SIM-kaart kunt bekomen via de provider?

Ik heb er weinig hoop op, maar who knows.

• JeroenW

Ja dat kan, zijn wel kosten mee gemoeid.

• Es

Bedankt voor je turbo-antwoord. Dat biedt in ieder geval al wel perspectief.

• Marchel

Ik zou eerst contact opnemen via je provider. Bij een abonnement is het geen probleem. Kaart opgeven als verloren en dan krijg je (wel waarschijnlijk tegen een vergoeding) een nieuwe. Bij een prepaidsim weet ik het niet. Mocht dit niet lukken , en je hebt je simkaartnummer nog , zou je (om je nummer te redden) een prepaidkaart van een andere provider kunnen kopen , en zo het nummer laten porteren naar deze kaart. Heb je in ieder geval je telefoonnummer nog.

Marchel.

• Sip

Je kunt wel een tweelingkaart krijgen, maar dan vervalt de oorspronkelijke kaart en moet je het telefoonboek weer opnieuw invullen. Voordeel is dan dat je met 2 telefoons kunt werken waarvan er één daadwerkelijk gesprekken ontvangt. Heb je ze beide aan dan is het russisch roulette welke gaat rammelen. Omdat je op vakantie bent zal het geen nut heben, het duurt ca 2 weken voor je ze krijgt.

• Marly

Wanneer het een abo betreft, krijg je (al dan niet tegen betaling) wel een nieuwe simkaart, maar heb je ook al contact opgenomen met je provider, om de oude simkaart te laten blokkeren ? Anders kan iemand anders op jouw kosten telefoneren.

Bij prepaid gebeurt dat natuurlijk ook, maar die kun je niet laten blokkeren, dat houdt gewoon op, wanneer het beltegoed op is.

Zover ik weet, kun je alleen bij Vodafone eenmalig gratis een nieuwe prepaid simkaart krijgen, maar alleen wanneer je je geregistreerd hebt.

• Marly

@Sip:

Hij/Zij is de oorspronkelijke simkaart kwijt en heeft dus gewoon een nieuwe nodig ;-).

• Es

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik heb vanmorgen inderdaad een mail gestuurd naar de provider (T-Mobile). Ik heb een prepaid-kaart, dus ben wel heel benieuwd of er dan een mogelijkheid bestaat van een duplicaat.

V.w.b. de telefoonboekgegevens die dan opnieuw ingevoerd moeten worden: is niet van toepassing omdat die gegevens op de geheugenkaart staan.

Verder hoef ik de kaart niet te laten blokkeren, ik weet waar hij is, alleen niet waar hij precies ligt :? Maar ik heb nu al wel meer hoop gekregen dat ik mijn nummer toch zal kunnen behouden, dankzij jullie!

• oneeye67

Ik heb vorig jaar bij Orange gratis een extra sim gekregen voor t geval k de mijne kwijt zou raken…….3 x raden die extra sim ben k dus ergens kwijt tussen me papieren hahaha :P

Maar @es succes inderdaad met een nieuwe, met pre-paid zal t wel moeilijk worden je eigen nummer te behouden ben ik bang met n abbo gaat t makkelijker

Grtzzz, Oneeye

• Es

:D:D:D wat een pechvogel ben jij zeg!

Ik zal maar rustig afwachten wat het antwoord zal zijn van T-Mobile. Volgens mij blijft je nummer tegenwoordig een jaar geldig bij het niet gebruiken van de telefoon, of????

Zo ja, binnen het jaar hoop ik wel weer dat ik hem heb opgesnord, voor mocht ik pech hebben bij T-Mobile.