1 nummer ouders bereikbaar bij beltegoed op?

• Bianca

Ik hoor regelmatig over een abo of prepaid dienst waarbij je als het ingesteld plafond bereikt is of als het beltegoed op is tóch nog kunt telefoneren naar 1 vooraf opgegeven nummer. Dit zou prettig zijn voor pubers die na een week over hun limiet zijn maar wel ouders moeten kunnen bereiken in noodgevallen.

Alleen hóór ik steeds van mensen die er van gehoord hebben maar niemand weet een provider te noemen en ook google helpt niet echt verder.

Bestaat zoiets? En zo ja, bij wie?

• Haaai

Wat jij wil bestaat niet.

Wel kun je altijd één nummer bellen: 112.

• Marly

Bij Qick prepaid was her vroeger wel zo, dat wanneer het beltegoed op was, je nog een smsje kon versturen, ik weet niet, of dit nu nog zo is, maar dat kun je navragen bij Belcompany (Qick is een merk van Belcompany).

Overigens zouden pubers wel zo verstandig moeten zijn, om niet hun gehele beltegoed op te maken.

• Bianca

ja daar zeg je iets…. pubers en verstandig met beltegoed omgaan.

Het lijkt me ook wel onwaarschijnlijk eerlijk gezegd dat providers zoiets zouden doen als wat ik heb gehoord. Als ze ergens blij van worden is het juist het onbeperkte idiote belgedrag van pubers.

Ik begreep wel dat Orange zoiets heeft dat je nog een sms kunt sturen met een soort van collect call functie. Dan sturen ze iemand een sms: bel mij.

• Marly

Ja, Orange heeft dat idd ook gehad, maar nu Orange is overgenomen door T-Mobile zijn diverse functies verdwenen, dus of dat nog bestaat ?

Denk, dat Qick prepaid dan toch de enige is.