navigatie op telefoon

• Arman

Is de N95 de enige nav. telefoon waarbij je voor het gebruik van de nav. moet betalen (bij nokia)?

• Jeroen

Route66 staat standaard geïnstalleerd op de geheugenkaart en hoeft niet te worden geactiveerd. Ook al het kaartmateriaal vind je terug op de geheugenkaart. Dit alles slurpt veel vrije ruimte op, maarliefst 1.8 van de 2GB is in gebruik door de zwaargewichtkaart van Route66. Je hebt geen mogelijkheid om een deel van de landen te wissen waar je niet naartoe zal navigeren, maar daar staat tegenover dat het gebruik absoluut gratis is. Je zit dus niet vast aan datakosten of maandelijkse kosten voor het gebruik van gesproken navigatie. Iets wat bij Nokia Maps wel het geval is.

Voor het bepalen van je positie (GPS-fix) maakt de Navi gebruik van een interne GPS-ontvanger. De ontvangst is niet altijd even goed zoals bij de meeste HTC-modellen. Zeker in de buurt van gebouwen kan de ontvangst wat minder zijn. Om je positie nog sneller te laten bepalen heeft het toestel een nuttig hulpmiddel. Een speciaal programma downloadt helemaal automatisch een bestand voor je waardoor je toestel sneller weet waar je bent. In dit bestand staat aangegeven waar de GPS satellieten zich zouden moeten bevinden. Dit maakt het veel eenvoudiger voor de ontvanger om de GPS-satellieten te vinden en jou dus sneller een accurate positie te geven.

Voor de leek zal het werken met Route66 eventjes wennen zijn. De software kent veel opties en is soms zelfs wat chaotisch qua opzet te noemen. Je kunt navigeren naar een adres, een contactpersoon in je telefoonboek, een punt op de kaart of een plaats dichtbij, zoals een parkeergarage of bank. Vooral het herberekenen gaat enorm snel. Pluspunt van dit pakket!

Met de snelheid zit het verder wel goed, het geluid laat te wensen over door het zachte luidsprekervolume van de G810. Dit kan erg lastig zijn wanneer je in de auto te maken hebt met rijwindgeluid of je radio. Gelukkig maakt de heldere vrouwelijke navigatiestem het één en ander goed, maar andere navigatiestemmen (in andere talen) zul je toch moeten aanschaffen. Dit kan via de online shop van Route66.

Zorg alleen wel voor een opgeladen batterij als je gaat navigeren, GPS kost vraagt gigantisch veel van de batterij. Gebruik je de G810 voor in de auto dan is een autolader aan te raden. Deze wordt door Samsung niet meegeleverd!

• Jipke frl

Route 66 op mijn N70 heeft een goed geluid, na een poosje rijdt je toch meestakl op de aanwijzigingen links onder in hoekje ismijn ervaring, alleen als je vlak bij bestemming bent doe ik radio zacht en ga op haar geluid af…………

Ik kreeg een cd rom bij 66 en een mcc kaartje met de benelux er op.

Heb zelf nu een 1 Gb mcc met wat meer landen er op aangemaakt….

• Marchel

Heb zelf Route 66 op mijn N95 werkend met de interne gps. Uiteraard geen kosten voor het gebruik hiervan. (zelfs niet voor de aanschaf ;-) )

Marchel.

• gerard wolfs

Hallo ik krijg Route 66 niet op mijn Nokia N95 hoe moet ik dat doen

• Marchel

Je zal eerst het sis-bestand moeten (laten) signen met een certificaat , of je N95 hacken. Aangzien dit allemaal hier niet besproken mag worden , verwijs ik je naar www.n95forum.nl

Marchel.

• DE_GEKSTE

zelf vind ik tom tom makelijker om er op te zetten dat ging sneller dan route 66

• Marchel

Heb Tomtom ook liggen voor de N95 , en denk dat ik deze er ook mr op zet. Vind persoonlijk Tomtom net iets lekkerder werken dan R66.

Marchel.

• Jipke frl

de Tomtom op mijn N70 werkt maar eenmalig, als ik het dan uitzet en weer aan doe doet ie helemaal niks. Ben dus net met zo'n N70 opgezadeld die dat softwarefoutje heeft.

• Marchel

En een software-update bij een Nokia service punt ? Dan zou het verholpen moeten zijn , lijkt me.