navigatie op telefoon

• Arman

Beste mensen,

over 2 weken kan ik weer mijn abonnement (t-mobile relax 200) verlengen. omdat mijn telefoon aan het einde van zijn latijn is, wil ik graag een nieuwe telefoon erbij. navigatie en een beetje fatsoenlijk internet er op is een must.

Nu zag ik bij een vriend die een HTC Pharos TomTom. Die zag er erg goed uit, maar ik ben zelf meer gecharmeerd van Sony Ericsson, Nokia en - in mindere mate - Samsung. Ik zag dat Sygic McGuider ook erg duidelijke kaarten heeft. Over het gebruiksgemak van Route 66 twijfel ik sterk.

Een Samsung I550 een optie? De G900 van SE heeft wel heel veel, alleen niet de benodigde interne GPS-ontvanger. Iemand nog suggesties? O ja, is het installeren van een navigatiesoftwarepakket moeilijk?

Alvast heel hartelijk dank voor reacties!

ps. vorige topic laat maar zitten. topictitel klopt niet, omdat n81 geen interne gps-ontvanger heeft.

• Jipke frl

Ik heb route 66 op mijn nokia N70, bevalt mij prima, moest eerst wel erg wennen maar wil nu niks anders meer.

Ik kreeg de benelux op MCC kaartje meegeleverd, steek je in je telefoon, ga naar menu persoonlijk en activeer zoals in beschrijving route 66 staat aangegeven en klaar is klara, zelfs ik dom blondje kreeg het voor elkaar.

Een interne gps is niet zo goed nog, zou voor externe gps kiezen als ik jouw was.

• Lemco

Interne GPS onvangers komen steeds meer in de toestellen van Samsung, en Sony-Ericsson, bij Samsung i dat idd veelk de I series en verder de G810 NAV en de L870. bij SE zijn dat de C905, C702 en de W760i, maar dat zijn ook hun enigsten tot nu toe. Ik moet Jipke wel gelijk geven Externe GPS is veel beter en met name de signiaal sterkte, en de eventuele kosten, want zelf heb ik de N95 en daat zit ook een interne GPS in met ingebouwde navigatiesysteem in, maar dat is in mijn ogen bagger want je moet ook nog een abonnementje afsluiten bij Nokia. TT vind ik 1 van de beste navigaties, en over internet ja dat moet je zelf uitzoeken bij Nokia zijn dat de S60 toestellen, de E series en de Nseries. Wil je QWERTY toetsenbord ja of nee dat licht puur aan jezelf!!

Lemco

• henk

“je moet ook nog een abonnementje afsluiten bij Nokia.”

??

gewoon onbeperkte data bij je provider afsluiten lijkt me toch voldoende?

misschien is een HTC Pharos toch zo slecht nog niet.

• Jipke frl

Ik hoefde niksaf te sluiten en gebruik het vaak en heb geen extra kosten op rekening voor 66

• Lemco

Nee maar jij heb een N70 ok met externe GPS is het ook kostenloos das logisch. Maar wil je de interne GPS gebruiken met de ingebouwde GPS moet je wel een abonnementje afsluiten, appart van je normale abonnement!!!! Dan heb je infeite 2 abonnementen.

Lemco

• Jipke frl

O, dat wist ik niet, dom blondje hè…………

• Jeroen

Bij de Samsung G810 NAV hoef je geen abbonnement af te sluiten , en daar zit de gps ontvanger ook in de telefoon

• Lemco

En het gebruik van de nav. dan?

Lemco

• Jeroen

Dat is ook gratis , in tegenstelling tot de nokia n95 waar je dus wel moet betalen