HELP : Mobiel met goede antenne gezocht

• ThAnSe

Hoi,

Ik ben op zoek naar een mobiel waarbij een goede antenne is ingebouwd.

Ik heb reeds diverse telefoons gehad (zowel prepaid als abonnement) met 2 verschillende telecommaatschappijen maar als ik binnen in huis wordt gebeld of zelf bel dan is de ontvangst zo slecht dat ik of de persoon aan de andere kant niet kan horen of het gesprek valt gewoon weg. Zwaar irritant dus. Wellicht hebben/hadden meer mensen dit probleem.

En daar zoek ik een oplossing voor. De telefoon dient ook te beschikken over een camera met minimaal 2 megapixel en diverse games en hij moet gebruiksvriendelijk zijn.

Ik hoop dat iemand mij hierin kan helpen.

Alvast bedankt

• oneeye67

Kan het ook gewoon niet aan de lokatie liggen ??? Als ej al 2 verschillende operators hebt geprobeerd en de ontvangst is bud dan zal het gewoon aan de dekking liggen oftewel het gebrek eraan.

Er zijn nog altijd zat plaatsen in NL waar je geen 100% dekking hebt, en de meeste zijn idd binnenshuis.

Heb zelf een N 95 met een toch wel redelijk sterke int.antenne, maar als ik de Aldi bij mij binneloop is me ontvangst ook NUL, of de lokale winkelcentrum.

• JeroenW

Ik heb met m'n Sonim bereik op plaatsen waar iedereen gefrustreerd naar z'n schermpje staat te kijken.

Was laatst aan het werk in een serverruimte bij een overheids instantie. Vroeg de man van de beveiliging die mij begeleide of ik daar mocht bellen (mag lang niet altijd in dat soort ruimte's). Dus ik trek m'n telefoon en bel een collega. Staat 'ie verbaasd naar me te kijken. “goh jij bent echt de eerste die ik hier zie bellen”.

Maar goed, dat ding heeft geen camera.

• Sip

Beter een telefoon waarmee je kunt bellen dan waarmee je alleen kunt filmen. Maar misschien heeft dat merk ook toestellen met ingebouwde camera. Over het algemeen roepen ze bij providers dat Nokia toestellen de beteren zijn. Of dat zo is weet ik niet, maar ik heb zelf 2 nokia's liggen een 6233 en een 6230 (geloof ik) waarvan de oudste de 6230 dus in geval van net wel net niet het beter doet dan de 6230.

• Marly

Generaliserend kan men idd zeggen, dat veel Nokia's (maar niet alle !) een goede ontvangst hebben en evenzo generaliserend hebben veel Samsungs een ontvangst, die slechter dan gemiddeld is.

Zeer goed qua ontvangst is ook de Motorola Motofone F3, die immers in eerste instantie bedoeld is voor gebruik in ontwikkelingslanden, waar GSM-masten al eens wat verder uit elkaar staan, dan in ons verwende landje ;-), helaas kan de Motofone ook alleen maar bellen, verder niets.

Kan echter ook gewoon aan veel metaal (gewapend beton) in het gebouw liggen, dat verslechtert de ontvangst nu eenmaal.

• gert

Er zyn zat plaatsen waar vje geen of haast geen bereik hebt ook al heb je nog zo'n goed toestel. In bosreike omgevin of wat nog erger is :parkeergarages onder woningen daar is vaak helemaal geen bereik. Het is moeilyk uit te vissen welk toestel nou het beste bereik heeft.

• Paul

nokia 6070