Orange - T-mobile verlengen?

• Marc

Als Orangeklant heb je aan het eind van je contractsperiode (3 maand voor einddatum al), de mogelijkheid (lees mogelijkheid) om je contract te verlengen met een T-Mobile abonnement. Verlengen met Orange is niet meer mogelijk. Aan de hand van je klantstatus, een klant die meer belt en verbruikt dan een ‘slapende’klant heeft bij het verlengen iets meer voordeel door een lagere tot geen bijbetaling op het (vrij) gekozen toestel. (meer dan logisch). Men kan kiezen om te verlengen met 1 of 2 jaar, met toestel, of een voordelige sim-only, de laagste of hoogste bundel. De lopende maandacties voor nieuwe klanten gelden ook voor mensen die overstappen van Orange naar T-Mobile. Je nummer wordt automatisch overgezet op de T-Mobile simkaart die je al meekrijgt,deze wordt pas actief op de eindatum van je Orangecontract. Stap je over op het Flex abonnement dan wordt je gespaarde/overgebleven tegoed automatisch overgezet op de T-Mobile simkaart. Een klant met een lagere belstatus kan bij T-Mobile dus ook kiezen voor een 1 of 2-jarige verlenging, dit was bij Orange niet mogelijk. Bepaalde toestellen zijn voor deze categorie klanten ook al bij 1 jaar gratis. Je hebt dus veel meer keuze in het samenstellen van je abonnement dan voorheen bij Orange.

• Eveline

Kijk, dit is wat ik wilde horen, aan deze info heb ik veel!

Bedankt!

• Eduard

Ik zelf ben vanaf eind april overgegaan van Orange naar T-Mobile door mijn Orange Flex te migreren naar een sim-only flex van T-Mobile om mijn beltegoed niet kwijt te raken. Dit ging allemaal van een leien dakje op één dingetje na…….. Bij Orange was men vergeten de Orange GSM simlock vrij te maken. Dus op het moment van overgang was de telefoon niet meer bruikbaar omdat de sim niet herkend werd door de telefoon. Ben tot op de dag van vandaag nog steeds bezig om een werkend toestel te krijgen. Vanuit Orange heeft men mij al 2 “simlock vrije” toestellen opgestuurd, omdat de in mijn bezit zijnde toestellen niet simlock vrij gemaakt konden worden d.m.v. unlockcodes, die bij aankomst niet simlock vrij waren. Over de hulp van de klantenservices van beide ondernemingen heb ik niets te klagen zij vragen zich ook steeds af wat er aan de hand is. Volgens de laatste mededelingen vandaag zou het eind deze week, begin volgende week opgelost moeten zijn. Pas dus goed op. Laat de telefoon unlocken bij Orange.

• Marc

De toestellen die je terugkrijgt zijn inderdaad weer voorzien van een lock, men hoopt hier wel de juiste codes voor te hebben. De codes worden door de fabrikant verstrekt,(Nokia kan hardnekkig zijn), helaas werken deze niet altijd. Er worden dan alternatieve codes aangevraagd bij de fabrikant, dit kan even duren. Bij alternatieve codes of een ander toestel loop je weer de kans dat hij niet te unlocken is, het verhaal kan opnieuw beginnen….

Enige informatie vind je op de volgende site:

www.orange.nl > je komt nu op online.nl > rechts boven zie je het Orange logo staan > klik hier op > Je komt nu op de orange.t.mobile site > vul achter http://orange.t.mobile.nl/ het woord unlocken in > je komt nu op de unlock-site, hier kun je met diverse vragen terecht. Bijvoorbeeld hoe het toestel te unlocken.

Je dient zelf aan te geven dat het toestel een lock heeft, ze helpen je er graag mee. Bij Orange waren maar weinig abo-toestellen gelocked.

• Filmfreak

Mischien handig als je even een mail stuurdt naar:

info@t-mobile.nl en de zaak uitlegt?

Ik wordt zowel via de tel als de mail altijd goed geholpen door hun.

Vr gr,

oneeye67 schreef:

>

> Ik heb de meeste probs met de klantenservice qua. gegevens en

> wijzigingen in je kontakt….had vroeger 3 aboos lopen op

> naam van me vrouw…….laat die nou net niet lekker

> Nederlands kennen, en elke keer als ik een wijziging wilde

> doorvoeren moesten ze haar aan de lijn hebben…….pffff…

>

> Bij Orange was dat anders die vroegen persoonlijke gegevens

> van me vrouw en soms zelfs t paspoort nummer en dat was

> voldoende, nadat ze overgenomen waren door TM kreeg

> ikdezeldfde problemen weer bij de Orange klantenservice.

>

> En ja aan sich staan ze volledig in hun recht ivm wet op

> privacy,maar van coulance hebben ze nooit gehoord daar.

>

> En nee ik kan geen abbo afluisten tot volgend jaar, iets met

> een vervelende computer die in TIEL staat :D

• Linda

T-Mobile is waardeloos. Ik heb gigantische problemen met die lui gehad nadat bij een inbraak mijn telefoon was gestolen. Volgens hen geen probleem, ze zouden gewoon een andere kaart sturen. WEL hetzelfde nummer. Ik vertrouwde dit niet en mijn wantrouwen kwam uit, ik kreeg een rekening die hoger was dan ik normaal in een jaar belde. Natuurlijk geen poot om op te staan, heb NOOIT de gevraagde overzichtslijsten gekregen, en ondanks dat ik met hen in onderhandeling was hebben ze zomaar het abonnement afgesloten, ALLE providers gebeld mij geen abbo meer te geven en me aangemeld bij BKR dat dus vijf jaar bleef staan waardoor mijn hypotheek werd afgeketst. En dat alles om een bedrag van 300 euro. (rekening is allang betaald maar na twee jaar sta ik NOG bij BKR gemeld, echt schandalig. Overigens staat T-Mobile hierom bekend). Ook ik had een abbo bij Orange (had ik nog lopen) en zit dus nu WEER bij T-Mobile waar ik uiteraard helemaal niet bij wil zitten. Ik heb geprobeerd mijn abonnement te beëindigen, maar dat gaat dus niet. Ik vind dit belachelijk, ik ga tenslotte niet voor niks bij een andere provider. Nog enkele maanden uithuilen bij deze dieven en dan ben ik echt weg.