Orange - T-mobile verlengen?

• Eef

Ik ben 3 jaar Orange klant geweest en binnenkort loopt mijn abbo af. Ik ben inmiddels (ongewild) door Orange overgedragen aan T-Mobile (waar ik destijds weg ben gegaan om de slechte service)

Kan ik nu nog voordeel halen door mijn contract te verlengen? (ik wil nl. een Iphone) Ziet T-mobile mij wel als bestaande klant? Ik heb geprobeerd een T-Mobile account aan te maken en mijn nummer is daar niet bekend.

Zou toch stom zijn als ik door het opheffen van Orange nergens meer contract-verlengvoordeel kan behalen?

Weet iemand hier iets meer van?

• oneeye67

Je kan gewoon je contrakt verlengen bij Orange, eind van augustus dit jaar staat er toch T-mobile op je scherm ipv Orange, gister een brief ervan ontvangen.

Als je een i-phone wilt (net als ik trouwens :D ) zal je bij T-mobile een nw.abbo moeten afsluiten en om nummerbehoud vragen.

Hopelijk zo voldoende info te hebben gegeven

• Eef

Die brief heb ik ook gekregen, maar daar staat niets in over verlengen. Je kunt juist NIET verlengen bij Orange, zo meldt de website. Wel een nieuw T-mobile abbonement afsluiten, dat klopt. Maar dat betekent dus dat ik als bestaande Orange klant met een aflopend abbonnement geen voordeel meer kan krijgen zoals je dat voorheen had bij een verlenging van je abbo.

Dat is dan je dank voor het feit dat je klant bent geweest?

Al die crap over de zogenaamde voordelen, ik heb nog niet 1 voordeel gezien. Dat ik kan overschakelen naat T-flex? Dat kan iedereen!

Ik vind dat ik per direct mijn abbo moet kunnen stopzetten aangezien mijn contract ongevraagd naar een andere bedrijf wordt overgezet.

Weet iemand hoe dit juridisch zit?

Ik weet nu ineens weer waarom ik destijds bij T-Mobile ben weggegaan: ik ben amper weer terug of het gelazer begint al.

• oneeye67

Voor zover ik de brief heb begrepen (heb m al weggegooid) kon je gewoon je abbo verlengen onder Orange…. Maar de voordelen van het verlengen van je abbo valt best mee hoor.

Vorig jaar terug wilde ik me abbo verlengen met de N 95, en moest bijna €325,00 bijbetalen bij me huidige tariefplan van €50 p.m.

Toen op aanraden van de medewerker me eigen abbo opgezegd en een “nieuw” Orange abbo afgesloten van €50 p.m en als “nieuwe” klant kon ik de N 95 voor €250 meekrijgen…….zo gezegd zo gedaan.

En ja ook ik ben “vroegah” weggegaan bij T-mobile vanwege de belabberde klantenservice…. helaas nu t Orange heeft overgenomen is de klantenservice overgegaan op de procedure's van T-Mob……. en da's ronduit slecht in vergelijking met de oude klantenservice van Orange.

En nee je kan je contrakt niet opzeggen omdat het ineens is overgenomen door een andere provider…….zou zo iets zijn als je een hypotheek heb lopen bij de ABN omdat je een hekel hebt aan Fortis en nu is ABN Fortis geworden, denk ej dat je onder je hypotheek uit kan komen???? was dat maar zo….

En als je de i-phone wilt (op de legale manier) zal je toch over moeten stappen op T-mobile helaas…….

Oneeye denkt er nog over na, maar ik heb dan ook voorlopig nog 9 maanden te gaan eer ik em contrakt kan verlengen cq opzeggen.

• JeroenW

Zo slecht vind ik t-mobile's klantenservice niet hoor.

• Sip

Als je een abonnement hebt en het bedrijf veranderd de voorwaarden kun je per onmiddelijke ingang je contract opzeggen. Het maakt niet uit of die verandering in je voor- of nadeel is. Maar het is natuurlijk logisch dat je je abbo met orange niet kunt verlengen, die wordt opgeheven. Je bestaande abbo wordt in een soortgelijk abbo door t mobile overgenomen of je huidige wordt geheel overgenomen. In dat laatste geval kun je pas opzeggen als je contractduur verstreken is, tenzij er andere belangrijke wijzigingen zijn.

Vraag ik me wel af wat er mis is met de service van t mobile want ik heb juist goede ervaringen daarmee. Als bv het plaatselijke relais wegvalt en ik dardoor bijna geen dekking heb is 1 telefoontje voldoende om ze in actie te laten komen. Heb je dat wel eens meegemaakt bij een andere provider?

• oneeye67

Ik heb de meeste probs met de klantenservice qua. gegevens en wijzigingen in je kontakt….had vroeger 3 aboos lopen op naam van me vrouw…….laat die nou net niet lekker Nederlands kennen, en elke keer als ik een wijziging wilde doorvoeren moesten ze haar aan de lijn hebben…….pffff…

Bij Orange was dat anders die vroegen persoonlijke gegevens van me vrouw en soms zelfs t paspoort nummer en dat was voldoende, nadat ze overgenomen waren door TM kreeg ikdezeldfde problemen weer bij de Orange klantenservice.

En ja aan sich staan ze volledig in hun recht ivm wet op privacy,maar van coulance hebben ze nooit gehoord daar.

En nee ik kan geen abbo afluisten tot volgend jaar, iets met een vervelende computer die in TIEL staat :D

• oneeye67

owh ja,

Klantenservice Orange : 24 uur per dag bereikbaar

T-Mobile nachts en weekend niet :(

• ¤lindå¤

Ook ik heb een abo op de naam van mijn man,maar wij hebben gewoon een wachtwoord,daarmee kan ik gewoon vanalles wijzigen hoor,hoeven ze hem helemaal niet aan de lijn te hebben.

Verder heb ik alleen maar goede ervaringen met de KS van T-mobile gelukkig;)

• oneeye67

Ach als alles goed is kan ik zelf een abbo nemen tegen de tijd dat ik de mijne mag verlengen……

Hoe t mogelijk is geen idee, maar heb wel een abbo bij T-mob voor mobiel internet voor een toch behoorlijk bedrag p.m. en die staat gewoon op mijn naam, schiet mij maar lek :D