Ik wil geen aparte camera kopen
maar wel een gsm met een goede camera erin.
Maar wie weet welke nieuwe goed zijn?
Helaas zijn de megapixels van een telefoon niet te vergelijken met die van een digitale camera. De N95 mag dan wel meer pixels hebben (hogere resolutie), maar de kwaliteit per pixel is veel lager van die van een gemiddelde digitale camera (beeldruis bijvoorbeeld).
Kortom: let dus niet alleen op de hoeveelheid megapixels, maar ook op de kwaliteit van deze megapixels!
Dat is waar megapixels zegt niet altijd alles, als je een goede CCD lens erop hebt kan een 2.0 of 3.2 MP betere en kwalitatife foto's maken dan de N95 met 5 Mpixel. Maar tegenwoordig wordt het gat wel steeds kleiner qua kwaliteit, en als je een foto maakt van de zelfde indentike voorwerpen of landschappen met de N95 of een digicam en je verlijkt ze op de PC dan kun je al gou zien dat de N95 een GSM is en geen goede camera. Maar aan de andere kant is ook er zijn zoveel mooie momenten in je leven dat je zegt/denk had ik maar m'n camera bij me en dan is het makkelijk dat je een digitale camera in een GSM hebt. Maar als je een goede camera in een GSM wil hebben zou ik voor de N82 kiezen die heeft dezelfde 5 Mpixel met optiche technologie van Carl Zeiss Tessar lens maar dan geen LED lamp maar een xenon flitser. Dat toestel bied bijna het zelfde als de N95 (verschillen van techniek zijn erg klein) maar de flitser van de N95 haalt maar 2 meter en de N82 haalt wel 6 meter, dus dan heb je er in het donker of ruimes waar weinig licht is zoals kroegen/discotheken, of waar dan ook altijd perfecte foto's. Niet dat de N95 niet mee kan komen maar het is een feit dat de N82 uit is geroepen om Europees beste cameratelefoon te zijn. Toet nu toe dan. Want 5 Mpixel is tegenwoordig niet meer zo bijzonder, later dit jaar komen er al 7.2 pf 8 Mpixel camera in de GSM, de geruchten gaan al rond, van Motorola en SE. Maar das later pas daar heb je nu niets aan. Ik zou endas mijn mening voor de N82 kiezen dan heb je een camdybar toestel, 16.777.216 kleurenscherm,navigatie,5 Mpixel met xenon flitser en autofocus, goede video, en veel meer en ook nog een stoer uiterlijk. ik wens je veel suc6 met zoektocht en later veel plezier met je gekozen toestel!!
Lemco
Ok, bedankt, deze discussie helpt me om in de goede richting te zoeken: naast Mp ook kijken naar lens en lamp maar ik schrik als ik toch lees dat de N82 bv problemen kan hebben met het wegschrijven naar extern geheugen etc. Dan is mijn neiging ff w8en totdat deze problemen zijn opgelost door de fabrikant.
Als je nou altijd een digitale pocket camera op zak wil hebben die ook nog goede foto's maakt met de juiste insttelling, dan neem je toch de Nikon Coolpix S50c, die is klein en handig.
Zet er een 2 GB Extreme III geheugenkaartje in en je bent klaar.
Dan heb je een hele goeie digitale camera die je niet in een mobieltje aantreft.
azalaia
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?