advies gevraagd (garantie)

• simone7

Hallo,

ik heb een toestel van een half jaar oud (k850i). Sinds een aantal maanden bleef het toestel regelmatig hangen en het beeldscherm viel uit. nu wilde ik hem voor reparatie wegbrengen en heb ik hem er vlak voor per ongeluk in water laten vallen. dus nu doet hij het helemaal niet meer.

ik heb hem wel ter reparatie aan geboden, maar ze zeggen nu dat hij niet meer in de garantie valt vanwege vochtschade (er schijnt een waterzegel in het toestel te zitten wat verkleurd bij vocht).

ik ben het niet eens met de conclusie, want het toestel deed het al nauwelijks meer voordat er sprake van contact met water. Bij het ter reparatie brengen heb ik niet gezegd dat hij in het water is gevallen. moet ik dit alsnog doen?

wat denken jullie, is er nog een mogelijkheid dat ze in ieder geval de onderdelen repareren voordat hij in het water is gevallen of is het gewoon vette pech?! ik vind het nl. wel zonde, het was een fijn toestel en ik heb er nog geen half jaar plezier van gehad.

ik hoop snel wat advies van jullie te krijgen of er mogelijkheden zijn of niet,

groeten,

Simone

• Erik

Ten eerste: zeg niks over de waterschade! Dat waterzegel kan ook verkleurd zijn, omdat het buiten erg vochtig is/was, waardoor (condens)vocht in het toestel kan dringen/ontstaan.

Ten tweede: je hebt recht op een goed werkend toestel. Je toestel is een half jaar oud, dus kun je aanspraak maken op je garantie. Zelfs als je toestel ouder is dan dat jaar, kun je volgens het consumentenrecht aanspraak maken op garantie, maar dat is nu dus niet van toepassing, want je zit duidelijk in de garantieperiode!!!

Opmerking: Als je toestel al slecht funcioneerde en je laat het dan nog eens in het water vallen, heb je geen recht op garantie. Met de schade die jij veroorzaakt (het in het water laten vallen), verspeel jij al je rechten op garantie. Dat het toestel al slecht functioneerde, is dan meer van toepassing. Dus houd je in deze situatie stil over de door jou veroorzaakte waterschade!

• Marchel

Je kan stilhouden wat je wilt , maar als er vochtschade is geconstateerd , heb je geen enkel recht om aanspraak op je garantie te maken. Of deze vochtschade is ontstaan omdat je er mee gezwommen hebt , condens heeft gehad door temperatuursverschillen of omdat je met consumptie praat , doet er niets aan af . helaas.

Dat er problemen waren vooradt het toestel te water raakte is helaas niet meer te bewijzen denk ik.

Marchel.

• Marly

Het maakt ook niet uit, of er vantevoren al problemen waren, nu heeft hij waterschade = geen garantie.

• **josty**

hier ben ik het ook mee eens,spijtig maar helaas

• Marc

Je bent zelf verantwoordelijk voor je toestel, breekt het beeldscherm, laat je hem vallen of zoals in jouw geval dat het toestel vochtschade heeft opgelopen, dan valt dit alles buiten de garantie. Het toestel wordt bij het reparatiecentrum nauwkeurig bekeken. Op de printplaat vindt men corrosie, dit duidt op vochtschade, dus geen garantie. Bedenk wel, dat er door het reparatiecentrum kosten worden gemaakt.

De problemen met het toestel voordat het vochtschade opliep doet niet meer terzake.