k810i werkt niet in polen

• Els

De sony ericsson K810i van mijn man werkt niet in Polen. in andere landen (Frankrijk Spanje Marokko wel) Hij heeft zowel handmatig als automatisch een netwerk gekozen, maar geen reactie. Zijn sim-card in andermans toestel werkt wel. dus daar ligt het niet aan. Weet iemand een oplossing?

dank voor je reactie

• Marly

Misschien is er geen UMTS-dekking op de plaats, waar hij in Pole verblijft en kan de telefoon geen netwerk vinden.

Heeft je man het netwerk al eens op GSM/GPRS gezet ?

• Els

dank voor je reactie, maar hij is met 10 andere mensen, die allemaal wel bereik hebben. Zijn simcard werkt ook wel in een ander toestel. Dus het ligt waarschijnlijk aan de instellingen van zijn telefoon. Ook handmatig instellen van het netwerk (waarop de medereizigers bellen) werkt niet.

• Marly

Ja, ik bedoelde dus ook de instellingen van zijn telefoon en niet de provider-, maar de netwerk-instellingen.

De K810i is een UMTS-toestel, maar men kan het ook wijzigen naar “alleen GSM”, zodat het toestel dus contact zoekt met GSM-zendmasten en niet met die voor UMTS.

UMTS is n.l. een ander netwerk, wanneer het toestel daarop ingesteld staat, kan hij geen contact krijgen met een GSM-zendmast.

Veel landen hebben nog geen goed ontwikkeld UMTS netwerk en ook worden buitenlandse bellers hier soms niet op toegelaten.

Mogelijk hebben de reisgenoten van je man geen UMTS-toestel, of hun toestel in NL al omgezet naar GSM, wat mensen vaak doen, omdat de batterij dan langer meegaat.

• Erik

En wat gebeurt als je man een sim-kaart (liefst van dezelfde provider) van één van zijn medereizigers in zijn telefoon doet?

• helli

hoi els ik heb het zelfde probleem gehad,kom ook net uit polen heb het zelfde toestel en een t-mobile abonement ik ging de grens over nl-de en geen verbinding meer ben toen 4 dagen in polen geweest zonder verbinding toen weer terug naar nl ging de grens over en weer verbinding het is voor mij ook een raadsel